ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور جهت حمایت از معلولان به ریاست وزیر کشور تشکیل می‌شود.

ستاد هماهنگی مناسب‌سازی کشور جهت حمایت از معلولان تشکیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه سوم دی پارلمانی و در ادامه بررسی مواد لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، ماده ۳ را به تصویب رساندند.

طبق این مصوبه، ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور مرکب از وزیر کشور یا معاون ذیربط (رئیس)، رئیس سازمان بهزیستی کشور (دبیر)، معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون وزارت علوم، معاون وزارت آموزش و پرورش، معاون سازمان برنامه و بودجه، معاون سازمان صداوسیما، معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران، نمایندگان تشکلهای غیردولتی، جانبازان، نماینده شبکه‌های ملی، تشکلهای مردم نهاد، رئیس شورای عالی استانها و نماینده سایر دستگاه حسب المورد بنا به دعوت رئیس ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور تشکیل می‌شود.

براساس تبصره یک این ماده، ستاد مکلف است در امر مناسب سازی ساختمانها و اماکن دولتی و عمومی دستگاه های مذکور در ماده دو این قانون نظارت و گزارش های اقدامات آنها را درخواست کند.

همچنین مطابق تبصره ۲، آیین نامه اجرایی این ماده ظرف مدت شش ماه از ابلاغ این قانون توسط سازمان بهزیستی و با مشارکت وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.