گیلان-مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به وضعیت جوی استان طی روزی‌های آینده گفت: برای روز یک‌شنبه وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود اما از روز دوشنبه بانفوذ هوای سرد و بارشی به‌تدریج شرایط برای بارندگی، وزش باد، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید و کاهش دما در راه گیلان

به گزار ش قدس انلاین به نقل از هواشناسی استان گیلان، مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به وضعیت جوی استان طی روزی‌های آینده گفت: برای روز یک‌شنبه وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود اما از روز دوشنبه بانفوذ هوای سرد و بارشی به‌تدریج شرایط برای بارندگی، وزش باد، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها جمعه پیش‌بینی می‌شود.

بهمن کمانگر با اشاره به شرایط جوی استان در ساعات پیش رو اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ جریانات جنوبی و وزش باد گرم در بعضی از مناطق استان است.

وی با اشاره به شرایط دمای هوا استان در روزی‌های آینده افزود: روز یک‌شنبه در بعضی از نقاط وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا به‌طور نسبی به‌خصوص در ارتفاعات و دامنه‌ها افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان بیان کرد: با توجه به‌احتمال وزش باد شدید ساکنان حاشیه جنگل‌ها و گردشگران از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی جدا خودداری کنند.

کمانگر با اشاره به نفوذ هوای سرد از روز دوشنبه تصریح کرد: از روز دوشنبه بانفوذ هوای سرد و بارشی به‌تدریج شرایط برای بارندگی، وزش باد، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل بیاورند افزود: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، مدیریت منابع آب و برق، منابع طبیعی، آتش‌نشانی و جهاد کشاورزی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند.

 مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: مسئولان مربوطه توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.