وزیر علوم درباره حذف کنکور در مقطع دکترا گفت: حذف کنکور در این مقطع، موضوعی برنامهای است و نمی‌توان در اینباره نظر شخصی داد.

دیدگاه وزیر علوم درباره حذف کنکور

قدس آنلاین- منصور غلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره احتمال تغییر در شکل پذیرش دانشجوی دکترا افزود: پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی با همان رویه قبلی و برگزاری آزمون صورت می‌گیرد، اما ممکن است برای آینده برنامه‌هایی داشته باشیم.

او خاطرنشان کرد: برخی از دانشگاه‌ها پیشنهاداتی برای اصلاح روش پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی دارند، ولی هنوز روی آن کار تخصصی نشده که بگوییم قرار است بهزودی تغییری در رویه پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی اتفاق می‌افتد. گروه‌های کارشناسی دارند روی این موضوع کار می‌کنند.

غلامی‌ تأکید کرد: اگر قرار باشد که تغییری در رویه پذیرش دانشجویان دکترا اتفاق بیفتد حتماً زودتر اعلام می‌شود تا داوطلبان غافلگیر نشوند.

وزیر علوم در پاسخ به اینکه نظر خودش درباره شیوه پذیرش فعلی دانشجویان دکترا چیست؟ گفت: پذیرش از طریق برگزاری آزمون، شیوهای است که سالهاست انجام می‌شود و برخی بر این باورند که بهتر است اصلاحات و تغییراتی در آن صورت بگیرد و باید روی آن کار کارشناسی شود.

یادآور می‌شود دیروز طرح‌های عمرانی دانشگاه فردوسی مشهد شامل ساختمان سرای استادان و مرکز توسعه فناوری‌های پیشرفته دانشگاه فردوسی مشهد با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مورد بهرهبرداری قرار گرفت.

همچنین وزیر علوم دیروز در حکمی مأموریت دکتر کافی برای ریاست دانشگاه فردوسی مشهد را برای چهارسال دیگر تمدید کرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.