بجنورد-فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری ۲ نفر از اعضای باند سارقان حرفه ای با ۳۰ فقره سرقت در شهرستان بجنورد خبر داد.

انهدام باند سارقان حرفه ای با ۳۰ فقره سرقت در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مظاهری گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت در شهرستان بجنورد، اکیپی از ماموران پلیس آگاهی استان موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام ارشد انتظامی استان در ادامه افزود: مأموران با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری ۲ نفر از اعضای یک باند سارقان حرفه ای که در زمینه سرقت فعالیت داشتند، شدند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات بعمل آمده به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کردند، بیان داشت: سرقت از منزل، اماکن خصوصی، داخل خودرو، احشام، موتور سیکلت، خودرو، کیف قاپی و سایر از جمله این سرقت ها بود.

سردار مظاهری با اشاره به اینکه تعدادی از اموال مسروقه کشف شده به مالباختگان تحویل داده شد، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان از شهروندان خواست ضمن رعایت نکات امنیتی منزل، خودرو و محل کسب خود را به تجهیزات امنیتی مجهز کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق میلیونی

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف ۲۴۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در خراسان شمالی خبر داد.

سرهنگ رضا عرب زاده با اعلام این خبر گفت: در پی اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر ورود کالای قاچاق در سطح استان موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران در بازدید و بازرسی‌های صورت گرفته از خودروها و محل های دپوی کالای قاچاق و اقلام ممنوعه، موفق به کشف ۲۶۳ ثوب البسه قاچاق، ۳۱۰ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و یک دستگاه موتورسیکلت غیر مجاز و فاقد مجوز شدند.

وی بیان داشت: در بررسی به عمل آمده ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه ۲۴۰ میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این عملیات ۲ متهم شناسایی و دستگیر شدند، خاطر نشان کرد: متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.

سرهنگ رضا عرب زاده از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده این گونه موارد که ضربه سنگینی به اقتصاد داخلی وارد می کند موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند.

دستگیری باند کلاهبرداران میلیاردی

جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری یک باند ۳ نفره کلاهبرداران حرفه‌ای با ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری در استان خبر داد .

سرهنگ حسین بدری با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام ۱۰ مورد شکایت مبنی بر اینکه افرادی با ترفندهای مختلف از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متهمان با ترفندهایی از قبیل فروش خودرو و جعل امضاء اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی و بررسی اظهارات شاکیان پرونده، موفق به شناسایی محل اختفای کلاهبرداران شدند که در نهایت در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان ‌شمالی خاطر نشان کرد: در این عملیات ۳ متهم دستگیر که در بازجویی از آنها به ۱۰ مورد کلاهبرداری به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند که برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

توقیف ۱۲۱ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در جاجرم

فرمانده انتظامی شهرستان جاجرم از توقیف ۱۲۱ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در آذرماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی اسماعیلیان گفت:  به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و حفظ حقوق شهروندان طرح برخورد با خودرو و موتورسیکلت های متخلف و مزاحم با هدف مقابله با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت در این شهرستان به اجرا درآمد.

وی در ادامه به تخلفاتی که منجر به توقیف خودرو و موتورسیکلت ها شده اشاره کرد و گفت:  آلودگی صوتی، نصب شیشه دودی، انجام حرکات نمایشی با خودرو و موتور سیکلت های فاقد پلاک و عدم استفاده از کلاه ایمنی از تخلفات منجر به توقیف این دستگاه ها بوده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در آذرماه سال جاری تعداد ۱۰۸ دستگاه موتورسیکلت و ۱۳ دستگاه خودروی متخلف در این شهرستان توقسف شده است خاطرنشان کرد: پلیس ضمن تعامل با مقام محترم قضایی به شدت با مخلان نظم و امنیت و افرادی که به قانون بی‌توجه باشند به صورت ویژه برخورد می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جاجرم در پایان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک مراتب را در سریعترین زمان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.