یزد - مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: در استان یزد ۸۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان قرار دارند.

۸۵ هزار نفر در استان یزد از بیمه سلامت بهره مند هستند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، محمد دریجانی پیش از ظهر یک شنبه در نشست خبری اظهارداشت: در سال گذشته حدود ۱۳ هزار نفر از اتباع خارجی دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند، البته امسال قرارداد جدیدی منعقد نشده ولی اگر شرایطی فراهم شود این روند را در سال ۹۷ هم ادامه بدهیم  به دلیل اینکه این اتباع خارجی در کنار ما زندگی می کنند و درصورتی که به حوزه درمان آنها توجه نشود می تواند زمینه ساز بروز و انتقال برخی بیماری ها شود.

وی افزود: بیمه سلامت نقش اساسی در طرح تحول سلامت دارد و این بیمه یکی از متولیان اصلی پوشش بیمه‌ای درمان در کشور می باشد و نزدیک به ۱۱میلیون و ۸۰۰ ایرانی تحت پوشش این بیمه هستند. 

دریجانی تصریح کرد: خوشبختانه طی دو ماه گذشته در فرآیند پرداخت‌ها دارای تسریع صورت گرفته است؛ چنانچه تاکنون بدهی داروخانه‌های استان را تا مردادماه سال جاری پرداخت کرده‌ایم و همچنین بدهی پزشکان مطب دار، پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص را تا خردادماه سال جاری پرداخت‌شده است.

این مسئول خاطرنشان ساخت: بیمه سلامت استان نسبت به دیگر سازمان‌های بیمه‌گر در وضعیت بهتری دارد و اخیرا عنوان می شود دفترچه های بیمه سلامت اعتبار و کارآیی ندارد، چنین اتفاقی نیافتاده بیمه سلامت باید در مراکز دولتی ارائه خدمت می کند که خوشبختانه اکنون در تمام مراکز دولتی این اتفاق می افتد.

دریجانی گفت: ماهانه ۱۷ میلیارد تومان مبلغ پرداختی بیمه سلامت در استان است، و بر اساس قانون در کشور باید ۶ میلیون نفر بیمه می‌شدند ولی در حال حاضر ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه هستند که به همین دلیل بیمه‌شدگان بیشتر از حد واقعی است؛ همچنین اگر کسی خواهان استفاده در مراکز خصوصی باشد باید با حق سرانه ۵۰ درصد به مبلغ ۲۴۰ هزار تومان در سال باید بپردازد.

وی خاطر نشان ساخت: دفترچه بیمه سلامت ایرانیان در تمامی مراکز دولتی و خصوص دارای اعتبار است، و شایعه در حال حاضر مبنی بر اینکه دفترچه بیمه سلامت ایرانیان کارایی ندارد این موضع صحت ندارد و دفترچه‌های هیچ‌گونه فرقی نکرده است و به‌صورت رایگان در مراکز دولتی دارای اعتبار است و بیمه سلامت به مردم ارائه خدمات می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به بودجه سال ۹۷ وظیفه ما سازمان‌های بیمه‌گر ایجاد کردن تعادل بین منابع و مصارف هزینه‌های درمانی است و ان‌شالله در سال آینده با جدیت بیشتر این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا تعادل بین درآمد و هزینه‌های درمانی صورت گیرد و همچنین بتوانیم زیان انباشت سازمان بیمه سلامت به کمترین حد ممکن برسد.

دریجانی با اشاره به مراجعه بیماران از استان های مجاور به یزد و مشکلات آن برای استان تصریح کرد: با توجه به افزایش بحث مراجعه بیماران غیربومی باید برنامه ای نظام مند اجرا شود چرا که اکنون شرایط به گونه ای شده که برای درمان اولیه هم به استان یزد مراجعه کرده و حاضر نیستند در شهر خود درمان دریافت کنند و با توجه به نارضایتی همشهریان باید با حفظ توریسم درمانی به وضعیت بیماران غیربومی سر و سامان داده شود.

وی افزود: با توجه به آخرین بازدیدی که با همکاران سازمانی خود داشته‌ایم همشهریان استانی از وضعیت کلینیک خاتم‌الانبیاء بسیار ناراضی هستند و با توجه به افزایش روزبه‌روز بیماران غیربومی از استان‌های مجاور باید در این راستا برنامه‌های مدون و نظام‌مند شکل گیرد تا این شرایط در وضعیت مطلوب‌تری قرار گیرد و ساماندهی شود و دغدغه همشهریان برای وضعیت درمان در سامان یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.