روزنامه عکاظ عربستان خبر داد که شماری از زندانیان هتل «ریتز کارلتون» از زندان آزاد شده اند که یک وزیر و مدیرعامل یک شرکت بزرگ عربستانی در میان افراد آزاد شده هستند.

وزیر دارایی پیشین عربستان و مدیرعامل شرکت «اتصالات» آزاد شدند

به گزارش قدس آنلاین، بعد از توافق های مالی با دولت عربستان، شماری از زندانیان هتل ریتز کارلتون آزاد شده اند. در گزارشی اعلام شده است: یک وزیر و مدیرعامل یکی از شرکت های بزرگ عربستانی جزء افرادی هستند که بعد از توافق با دولت از هتل ریتز کارلتون خارج شده اند.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان که ریاست کمیته مقابله با فساد را هم برعهده دارد در ازای پرداخت غرامت های مالی شاهزاده ها و مسئولان ارشد سعودی را که در هتل ریتز کارلتون تحت بازداشت قرار داده بود، آزاد کرده است. مشخص نیست افرادی که  آزاد شده اند  دقیقا چه مبالغی را پرداخت کرده اند اما این غرامت ها به چند صد میلیون میلیون دلار می رسد.

در همین راستا تصاویر «ابراهیم العساف» وزیر پیشین دارایی عربستان و «سعود الدویش» مدیرعامل اپراتور تلفن همراه اتصالات که جزء افراد آزاد شده هستند در فضای مجازی منتشر شده و هشتگ هایی هم برای تبریک آزادی آنها و «تبرئه» شدنشان منتشر شده است.

در ویدئویی که از سعود الدویش در فضای مجازی منتشر شده، مدیرعامل شرکت اتصالات می گوید که با او در هتل ریتز کارلتون برخورد خوبی شده و شب و روز با «مفطح» (نوعی غذای اشرافی عربی) از آنها پذیرایی شده است.

پیشتر بلومبرگ گزارش داده بود که  مسئولان سعودی تعداد جدیدی از تجار و چهره های صاحب نفوذ عربستانی را در قالب طرح مقابله با فساد اقتصادی در این کشور بازداشت کرده است.

منبع: عکاظ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.