رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به فعالیت کمیته سرمایه گذاری خارجی در پارلمان بخش خصوصی، گفت: اگر با مصوبه شورای شهر بتوانیم جذب سرمایه گذاری خارجی برای شهرداری تهران را داشته باشیم، در این فرایند بسیاری از پروژه‌های شهری تامین اعتبار خواهد شد.

جذب سرمایه خارجی برای پروژه‌های شهری با مشارکت اتاق بازرگانی

به گزارش قدس آنلاین، مسعود خوانساری - رئیس اتاق بازرگانی تهران که به منظور تبادل نظر درباره زمینه همکاری‌های مشترک در صحن شورای اسلامی شهر تهران حاضر شده بود، طی سخنانی با اشاره به جایگاه اتاق بازرگانی تهران، تصریح کرد: اتاق بازرگانی وظیفه دارد در شوراهای مختلف مالیاتی، تامین اجتماعی، گمرک و ... از منافع بخش خصوصی دفاع کرده و علاوه بر این در زمینه آموزش، توانمندی اعضا، مشاوره‌های حقوقی، گمرکی، تامین اجتماعی و مالیاتی نیز فعالیت می‌کند.

به گفته خوانساری کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی به سه قوه و همچنین اعضا متشکل از بخش خصوصی مشورت می‌دهند.

وی با بیان اینکه «اتاق بازرگانی تهران حدود ۶۰ درصد از اقتصاد کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد» تصریح کرد: در این زمینه می‌توانیم هماهنگی‌های خوبی با شورای اسلامی شهر درباره موارد مختلف از جمله نمایشگاه بین المللی تهران داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات محل فعلی نمایشگاه‌های بین المللی تهران، گفت: شهرداری تهران برای ساخت و تاسیس نمایشگاه شهر آفتاب کار خوبی را دنبال کرد و اتاق بازرگانی نیز می‌تواند در زمینه بهره برداری این نمایشگاه به مدیریت شهری کمک کند تا نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب منتقل شود.

خوانساری به موضوع جذب سرمایه گذاری خارجی برای پروژه‌های شهری نیز اشاره کرد و گفت: در اقتصاد کشور پیش بینی شده است که برای دستیابی به رشد ۸ درصدی، به حدود ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی نیاز داریم؛ در شهر تهران نیز قطعا با اعتبارات داخلی نمی‌توانیم به هدف گذاری مورد نیاز برسیم از این رو نیاز به جذب سرمایه گذاری خارجی وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی تهران، گفت: در زمینه کودکان کار امکان همکاری با شهرداری تهران وجود دارد؛ همچنانکه اخیرا با کمیته امداد در این زمینه توافق نامه ای را امضا کردیم و در صورتی که شهرداری تهران نیز ضلع سوم این توافق شود، می‌توانیم مسئله کودکان کار را حل کنیم.

به گفته خوانساری هم اکنون از برند های داخلی دعوت شده است تا دررصدی از تولیدات خود را به منظور جمع آوری کودکان کار اختصاص پیدا کند.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اهمیت استارت آپ‌ها در پایتخت، گفت: علاوه بر حوزه حمل و نقل هم اکنون در همه زمینه‌ها استارت آپ‌هایی داریم که مورد نیاز شهرداری هستند و این موارد را می‌توانیم به صورت مشترک را دنبال کنیم.

وی کمبود آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را یکی از مشکلات موجود دانست و گفت: تا کنون بیشتر در زمینه آموزش‌های دانشگاهی و تولید مدرک تلاش کردیم این در حالی است که یکی از ضعف‌های اساسی اقتصاد ما کمبود مهارت‌ها است که در این زمینه می‌توانیم کار مشترکی را با شهرداری تهران انجام دهیم.

خوانساری در ادامه سخنان خود به تشریح مشکلات بخش خصوصی در تهران پرداخت و گفت: برای دریافت یک پروانه در شهر تهران حداقل به ۹ ماه زمان در زمینه شهرداری، نظام مهندسی و آتش نشانی نیاز خواهد بود. این در حالی است که درخواست داریم بررسی مجدد و کار جدی روی این معضل پیچیده برای صدور پروانه داشته باشید.

وی با اشاره به استفاده اداری از ساختمان‌های دارای کاربری مسکونی در شهر تهران، عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنیم فعالان بخش خصوصی به جای پرداخت همزمان پول تغییرکاربری‌ها، بتوانند اجاره ماهیانه‌ای را به شهرداری پرداخت کنند. این اقدام بودجه مستمری برای شهرداری خواهد بود و در مقابل بسیاری از مشکلات بخش خصوصی نیز حل می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی تهران نوسازی ناوگان را یکی از معضلات جدی پایتخت خواند و گفت: اتاق تهران در این زمینه می‌تواند همکاری کند تا بسیاری از خطوط بی آر تی و ... به صورت خصوصی اداره شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.