گیلان-مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این استان ۱۷ مرکز "مشاوره پرستاری و مراقب در منزل" دارد گفت: استان گیلان نیازمند ۵۰ مرکز مشاوره پرستاری به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک مرکز مشاوره است.

استان گیلان به ۵۰ مرکز مشاوره پرستاری در منزل نیاز دارد
به گزارش قدس آنلاین ، معصومه شیشه‌گران ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: طرح توسعه مراکز مشاوره پرستاری و مراقبت در منزل از یک سال قبل با تلاش معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان در کشور اجرا شده است.
وی استفاده بهینه از توان نیروهای کارآمد و متخصص پرستاری به منظور رفع مشکلات بهداشتی، درمانی و توانبخشی را از اهداف راه‌اندازی این مراکز عنوان کرد و گفت: کاهش مدت اقامت بیماران در مراکز درمانی و کاهش میزان عفونت‌های بیمارستانی از دیگر مزایای ایجاد این مراکز است.
مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تاکید بر اینکه ایجاد این مراکز علاوه بر کاهش هزینه‌کرد بیماران موجب کاهش طول درمان بیماران در فضای منزل و در کنار خانواده می‌شود افزود: این مراکز مانع از ارائه خدمات تخصصی از سوی افراد غیر متخصص می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی‌ بیمارستان‌های تابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان یک واحد مراقبت در منزل دارند گفت: کارشناسان مراقبت در منزل به هنگام ترخیص بیماران در صورت لزوم با توجه به وضعیت بیمار، نوع خدمات مورد نیاز و محل سکونت بیمار را به یکی از مراکز مشاوره پرستاری استان معرفی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در فرآیند مذکور ادامه روند درمانی و مراقبتی بیمار در منزل مطابق با دستور پزشک ادامه‌ می‌یابد تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱ بیمارستان با مراکز مشاوره پرستاری قرارداد منعقد کرده و ۵ بیمارستان در شرف عقد قرارداد هستند.
شیشه‌گران با بیان اینکه شهرهای صومعه‌سرا، فومن، ماسال، تالش، رودبار، رستم‌آباد و منجیل از داشتن مراکز مشاوره پرستاری و مراقبت‌ در منزل محرومند افزود: تمامی‌شهرهای استان گیلان جزء ۶ شهر مذکور دارای مراکز مشاوره پرستاری و مراقبت در منزل هستند.
وی گفت: تمامی تعرفه‌های این مرکز  طبق ابلاغیه وزارت بهداشت و درمان در سایت دانشگاه علوم پزشکی موجود است.
منبع : تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.