استاندار تهران در جلسه نشست با شهرداران استان تهران گفت: شهرداران استان تهران کنترل آلودگی هوا را در دستورکار خود قرار دهند.

شهرداران استان تهران کنترل آلودگی هوا را در دستورکار خودقرار دهند

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین مقیمی در جلسه نشست با شهرداران استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: شهرداری فقط وظیفه پاکیزه بودن شهر را بر عهده ندارد و مضاف بر اعطای جواز ساخت و ساز و ایجاد فضای سبز انجام وظایف فرهنگی اجتماعی نیز بر دوش شهرداری می باشد.

مقیمی افزود: از وظایف دیگر شهرداری ها توجه شهرداران به توسعه گردشگری و بهره مندی از شرکت های دانش بنیان در زمینه های اشتغال گردشگری می باشد که لازم است در این زمینه گام های موثری برداشته شود.

وی بیان داشت: طرح تفکیک زباله از مبدا و استفاده از پسماندها به عنوان یک ثروت و منبع درآمد باید در شهرها آموزش داده شود و شهرداری ها با اتخاذ راهکارهای تشویقی می توانند در جهت تشویق شهروندان به این امر وارد شوند.

مقیمی در ادامه اظهار داشت: با توجه به ضرورت توجه به آلودگی هوا شهرداران باید نگاه ویژه ای به کنترل آلودگی هوا داشته باشند و راهکارهایی را در این زمینه اتخاذ نمایند که در این زمینه باید وضعیت حمل و نقل و کنترل تردد خودروها به ویژه ماشین های سنگین در شب، جایگزینی اتوبوس ها و اتومبیل های فرسوده در اولویت شهرداری ها قرار بگیرد و همچنین توسعه فضای سبز را از دیگر اقدامات شهرداری ها است که می تواند در مورد آلودگی هوا و قانون هوای پاک در این امور موثر باشد.

استاندار تهران  فعال کردن اقتصاد شهر را از مسائل مهم دیگر دانست و افزود: توجه به مسائل فرهنگی شهر به ویژه بهره مندی از ارزش های اسلامی باید در اولویت باشد و به فرهنگ بومی و قومی مناطق نیز باید توجه شود و لازم است که شهرداران توجه به مسائل اجتماعی از جمله جبران نارسایی های اجتماعی را در دستور کار قرار دهند و کمبودهای اجتماعی باید با اتخاذ راهکارها مرتفع شود و ایجاد و رسیدگی به فضای مساجد، کتابخانه ها، سینما و اماکن فرهنگی و مذهبی را از جمله وظایف مهم در شهرداری ها دانست.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.