شاهرود - مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری سمنان گفت: متوسط ظرفیت تولیدی استان ۳۵درصد است که اگر به ۵۰ درصد افزایش یابد، شاهد ایجاد ۴۵هزار شغل در سطح استان خواهیم بود.

ظرفیت تولیدی استان سمنان ۳۵ درصد است/ ایجاد ۴۵ هزار شغل

به گزارش قدس آنلاین، منوچهر صادقی پیش از ظهر یک‌شنبه در همایش سرمایه‌گذاری شرق استان سمنان به میزبانی فرمانداری ویژه شاهرود بابیان اینکه محور برنامه‌ریزی‌ها باید تمرکز در شعار سال باشد و دخالت دادن مردم در کار تولید و گسترش ظرفیت‌های صادراتی باید در دستور کار قرار گیرد، ابراز داشت: متوسط ظرفیت تولیدی استان ۳۵درصد است و اگر ۱۵درصد به آن اضافه شود می‌توانیم شاهد ایجاد ۴۵هزار شغل باشیم.

وی افزود: در همایش سرمایه‌گذاری اسفند سال گذشته استان دو هزار و ۷۰۰میلیارد تومان تفاهم‌نامه منعقد شد که بین ۴۲تا ۴۵ درصد آن اجرایی یا به مرحله اجرا درآمده است لیکن نگاهی به این آمار نشان می دهد که ظرفیت‌های تولید و سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد و تنها باید برای بهبود عملکرد پیگیر مطالبات باشیم.

بهره‌گیری از فناوری روز دنیا در ارتقاء تولید موثر است

مدیرکل جذب سرمایه گذاری استانداری سمنان بابیان اینکه در برنامه ششم توسعه باید ۱۶۵ میلیارد دلار پول به کشور وارد شود، ابراز داشت: بر همین اساس عوامل مؤثر در سرمایه‌گذاری در استان احصاء و برای تجارت جهانی برنامه‌ریزی مناسب صورت گرفت همچنین تمام اصول مذاکره از سوی استانداری سمنان برای جذب سرمایه گذاران بر روی میز قرار گرفت و خوشبختانه توانستیم شاهد به ثمر رسیدن تلاش‌ها در دو مورد به خصوص شامل فدراسیون جهانی سرمایه گذاری باشیم.

صادقی تاکید کرد: سمنان نخستین استانی بود که به فکر ایجاد زیرساختی برای توسعه سرمایه گذاری خارجی بود و اگر موفقیتی صورت نگرفت، به دلیل این بود که طرف خارجی‌ به اصول مذاکره پایبند نبودند اما باید گفت راهی غیر از مذاکره وجود نداشت.

وی در دیگر بخش سخنان خود ضمن بیان اینکه بهره‌گیری از فنّاوری غربی‌ها در برخی موارد برای رونق تولید مؤثر است، تصریح کرد: در زمینهٔ فاینانس زیاد موفق عمل نشد اما در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی به بهانه توسعه سه منطقه اقتصادی استان اتفاقات خوبی رخ داد و ما در بخش داخل و خارج به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستیم.

رشد ۲ برابری تسهیلات رونق تولید در استان سمنان

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری سمنان بابیان اینکه هر چه بازار هدف را گسترش دهیم موفقیت بیشتری را خواهیم داشت، بیان کرد: تسهیلات رونق تولید سال گذشته ۴۴۰ میلیارد تومان برآورد شد که در سال جاری با رشد دو برابری، به ۹۰۰میلیارد تومان افزایش یافت تا واحد های تولیدی بتوانند از فناوری به روز در راستای تولید بهره گیرند.

صادقی افزود: یکی از عوامل مؤثر در رونق تولید تأمین منابع برای واحدهای تولیدی با استفاده از وام و یا منابع ارزان‌قیمت است که تصویب ۱.۵میلیارد دلار تسهیلات روستایی در کشور، برای شرق استان می‌تواند به‌شدت مورداستفاده قرار گیرد لذا باید این فرصت‌ها در روستاها احصاء شود.

وی به مشکلات حوزه همکاری در زمینه سرمایه گذاری نیز پرداخت و گفت: اطلاعات شناسنامه‌داری در استان پیرامون فرصت‌های سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

۱.۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در معدن پتاس طرود شاهرود نهفته است

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری سمنان همچنین با بیان اینکه ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در معدن پتاس طرود شاهرود نهفته است، ابراز داشت: برای رشد و توسعه کشور و استان باید از تجربه موفق سایر کشورها بهره گیری شود.

صادقی با تاکید بر اینکه تا زمانی حصارها شکسته نشود اتفاقی نیز رخ نخواهد داد، تصریح کرد: واحدهای موفق استان سمنان اگر می‌خواهد عملکرد قاب قبول داشته باشند باید خود را در بازار بین‌المللی معرفی کنند و به دنبال شریک خارجی باشند و اگر چنین نگاهی در استان حاکم باشد در مواردی مانند تأسیسات فاضلاب یا زیرساخت‌های حرم تا حرم سرمایه‌گذاری‌ها بعد از چند سال شاهد رفع نیازها خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه ابتدا باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در داخل استان شناسایی و سپس با ایجاد طرح‌های توسعه‌ای صنایع فرصت‌های جدید خلق شود، افزود: در این راستا همایش سرمایه‌گذاری شرق استان که سه‌ماهه دیگر آغاز می‌شود، می تواند فرصت مناسبی باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.