یزد - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: افرادی که به نصب پوستر و نوشتن تبلیغات بر روی اموال عمومی می پردازند، شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل خواهد شد.

نصب کنندگان پوستر بر اموال عمومی مجرم شناخته می شوند

به گزارش قدس آنلاین ، علی اکبر شمس با ارسال نامه ای به فرمانده انتظامی شهرستان، شناسایی و تشکیل پرونده همراه برای افرادی که با نصب پوستر و نوشتن تبلیغات بر روی اموال عمومی علاوه بر نازیبا ساختن چهره شهر باعث تخریب این اموال می شوند را خواستار شد.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ زیبایی چهره شهر و جلوگیری ازتخریب اموال عمومی، افزود: شهرداری باید به وظیفه خود در زمینه زیباسازی و حفاظت از فضای شهری اقدام کند و در عین حال دستگاه قضایی و دادسرای مرکز استان نیز حمایت قانونی خود را در این جهت در برابر افرادی که با نصب پوستر و...  اموال و اماکن عمومی را تخریب می نمایند؛ خواهد داشت

شمس تصریح کرد: در همین راستا همکاری فرمانده انتظامی شهرستان با شهرداری ضروری است و اقدام به نصب پوستر و هرگونه اقلام تبلیغی که منجر به نازیبایی شهر و تخریب اموال و اماکن عمومی می گردد در زمان نصب به عنوان جرم مشهود محسوب شده و باید خاطی به دادسرا معرفی گردد.

این مسئول خاطرنشان ساخت: بدیهی است صاحبان صنایع یا اصنافی که پوستر یا برچسب های تبلیغی آنها به وسیله افرادی  بر روی اموال و اماکن عمومی نصب شود نیز مسئولیت قانونی خواهند داشت و با حصول شرایط قانونی به عنوان معاون جرم تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، سامان دهی سریع این موضوع  را از شهرداری یزد نیز خواستار شد و اظهار داشت: با توجه به ضرورت حفظ حقوق عامه و وفق بند ۷ از ماده ۵۵ قانون شهرداریها، حفظ و اداره کردن دارائی ها منقول و غیرمنقول متعلق به شهر بر عهده شهرداری هاست و شهرداری یزد در راستای عمل به وظیفه قانونی باید محل و مکان مناسب جهت عرضه این اقلام و درج تبلیغات شهری در نقاط مختلف شهر پیش بینی کند تا مورد استفاده عموم قرار گیرد.

وی بر همکاری کلانتری ها با مأمورین شهرداری در جهت شناسایی افرادی که به نصب پوستر یا نوشتن تبلیغ بر روی اموال عمومی در حوزه آن کلانتری می پردازند، تأکید کرد و گفت: باید ضمن دعوت تلفنی از متخلفین ، با تنظیم صورتجلسه ای علاوه بر اخذ تعهد، آنها را مکلف به امحاء پوستر و تبلیغات نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.