کرمان - استاندار کرمان در دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمرکشور برلزوم تقویت انبارهای امدادی و تامین چادر ، پتو و والور زلزله زدگان تاکید کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمرکشور با استاندار کرمان دیدار کرد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی صبح دوشنبه در دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان امداد و نجات کشور، ضمن قدردانی از تلاش های این جمعیت و حضورش در ساعات اولیه در مناطق زلزله زده، افزود: در زمان وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی، اولین سازمانی که مردم انتظار دارند به آنها امدادرسانی کند، جمعیت هلال احمر است.

رزم حسینی استاندار کرمان خاطر نشان کرد : هلال احمر در اولین دقایق پس از وقوع زلزله ، به دلیل وظیفه ذاتی که دارد در منطقه حضور چشمگیر داشت وکمک شایانی به ستاد بحران استان کرد.

رزم حسینی از برنامه‌ریزی برای دپوی ۴ هزار کانکس قابل حمل، خبر داد و گفت: از امروز ۶۰ دستگاه کانکس در راور و منطقه زلزله‌زده توزیع می‌شود و همچنین ۴ هزار کانکس نیز برای حوادث بعدی دپو خواهد شد.

استاندار کرمان با اشاره به پیشنهاد ارائه شده به وزارت کشور مبنی بر راه اندازی ستادهای مدیریت بحران منطقه‌ای، گفت: با راه‌اندازی این ستادها اگر حادثه‌ای در منطقه به‌وقوع پیوست منتظر ارسال کمک‌ها از سایر مناطق کشور نخواهیم بود.

وی به زلزله‌های ۱۰۰ سال اخیر در سطح کشور اشاره کرد و یادآورشد: در صد سال اخیر زلزله‌های به وقوع پیوسته در کشور  ۱۳۰ هزار کشته را برجای گذاشته که ۳۴ درصد این تلفات مربوط به استان کرمان بوده است.

استاندار کرمان با تاکید براینکه ۷ گسل‌ استان کرمان هم اکنون فعال است که در این راستا مردم باید به‌گونه‌ای تحت آموزش قرار گیرند تا در مقابل زلزله مقاوم باشند و دچار خسارت نشوند، تصریح کرد: دولت ۲۰۱ میلیارد تومان تسهیلات برای مردم زلزله‌زده راور مصوبه کرده است، همچنین ۱۰۷ میلیارد تومان نیز تسهیلات برای زلزله‌زدگان کوهبنان شامل کمک‌های بلاعوض در نظر گرفته شد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در زلزله کوهبنان توزیع چادر در بین مردم زلزله زده با تاخیر صورت گرفت، یادآورشد: از مردم در این زمینه عذرخواهی می‌کنم و معتقدم باید در ساعات اولیه که مردم در شوک هستند، امدادرسانی به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

وی با قدردانی از نقش رسانه ها، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و صحت خبر رسانه در این روزها در آرامش روانی مردم بسیار موثر بوده و رسانه‌ها توانستند به مردم آگاهی دهند و از پخش شایعات جلوگیری کنند.

نوسازی خانه‌های روستایی در استان کرمان انجام شود

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور، در این دیدار با اعلام اینکه هلال‌احمر آماده تکمیل موجودی انبارهای امدادی استان کرمان است گفت: بر اساس پروتکل، باید ۱۶ قلم کالای امدادی در انبارها موجود باشد که هم اکنون در انبارهای استان ۱۴ هزار تخته پتو، ۱۴ هزار دستگاه چادر، ۱۲ هزار موکت و به همین تعداد والور موجود است.

محمود محمدی نسب افزود : اگر خدایی نکرده حادثه‌ای رخ دهد که نیاز به امدادهای بیشتر باشد،  بلافاصله از استان‌های معین اقلام مورد نیاز ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم باید آمادگی کامل را داشته باشندگفت: از همان دقایق اولیه زلزله روند امدادرسانی در کرمان را رصد کردیم و با مدیر عامل جمعیت استان در ارتباط بودیم و دستورات لازم را دادیم .

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: استان کرمان به خاطر شرایط خاص (حادثه خیز بودن و پهناور بودن ) مورد توجه ویژه است.

محمدی نسب همچنین گفت: جمعیت هلال احمر برای پوشش وضعیت اضطراری در حوادث، آمادگی کامل دارد و از لحظات اولیه این حوادث نیز در منطقه حاضر شده، اما دیگر دستگاه‌ها نیز باید برای کمک به اسکان موقت مردم پای کار بیایند.

اسکان یک هزار و ۷۱۰ خانوار

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان هم در این جلسه گفت: در زلزله هجدک نیم ساعت پس از حادثه و در زلزله کوهبنان ۸ دقیقه پس از زلزله نیروهای جمعیت وارد منطقه شدند.

رضا فلاح افزود: بیش از ۲ هزار و ۷۰ دستگاه چادر در کوهبنان و ۴۵۰ چادر نیز در راور در روزهای اخیر توزیع شده است که بر این اساس تا کنون یک‌هزار و ۷۱۰ خانوار اسکان اضطراری یافته اند.

وی با بیان اینکه پس لرزه‌ها در منطقه همچنان ادامه دارد، گفت: از زمان وقوع زلزله هجدک در ۲۵ روز گذشته، بیش از یک‌هزار و ۴۳۰ مورد پس‌لرزه ثبت شده است که از این نظر بازگشت مردم به خانه‌های خود را از لحاظ ایمنی با اشکال رو به‌رو کرده است.

فلاح تاکید کرد: اگرچه موجودی انبارهای منطقه و استان مناسب است، اما با توجه به زلزله‌های پیاپی در استان نیاز داریم تا اقلام امدادی بیشتری را داشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان افزود: پس از زلزله کرمانشاه، ۱۵۰ چادر هلال‌احمر جهت جمع آوری کمک ها در استان کرمان راه‌اندازی و ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک های مردم استان کرمان به کرمانشاه اهدا شد و تاکنون ۴۰ تریلر کمک‌های مردمی به کرمانشاه اعزام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.