کره شمالی اعلام کرد ژاپن و کره جنوبی با مبادرت به انجام اقدامات هماهنگ با آمریکا در راستای افزایش فشار بر این کشور، گور خود را کنده اند.

ژاپن و کره‌جنوبی در هماهنگی با آمریکا گور خود را کنده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، کره شمالی امروز دوشنبه تهدید کرد کشورهای ژاپن و کره جنوبی با انجام اقدامات هماهنگ با آمریکا در راستای افزایش فشار بر این کشور، گور خود را کنده اند.

بیانیه مذکور همچنین به ژاپن و کره جنوبی درباره افزایش تنش ها در منطقه با اتخاذ مواضع مشترک با آمریکا هشدار می دهد.

بیانیه صادره از سوی کمیته صلح آسیا اقیانوسیه که از نهادهای ذیل حزب حاکم این کشور به شمار می آید در ادامه از چین و روسیه نیز به دلیل رأی مثبت در صدور قطعنامه تحریمی اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ انتقاد شده است.

لازم به ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۲۷ دسامبر سال جاری میلادی از اعلام سند جدید راهبرد امنیت ملی این کشور خبر داد و اعلام کرد که واشنگتن باید با مشکل فعالیت های نظامی کره شمالی برخورد کند.

این در حالی است که یک روز پیش از این رویداد یعنی در ۲۶ دسامبر نیز دیلی تلگراف اعلام کرد: آمریکا در حال برنامه ریزی برای حل نظامی بحران کره شمالی بوده و به دنبال راه هایی برای پایان دادن به برنامه های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ است.

در همین رابطه، شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز چند روز پیش قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تشدید تحریمها علیه کره شمالی را از تصویب گذراند.

دولت آمریکا پیش نویس این قطعنامه را به بهانه آخرین آزمایش موشک بالستیک قاره پیما توسط پیونگ یانگ تهیه و به شورای امنیت ارائه کرده بود.

گفتنی است، کره شمالی پیشتر در توضیح آزمایش اخیر موشک قدرتمند بالستیک خود گفته بود این کار به دلیل تهدید از جانب آمریکا انجام شده است.

منبع: اِن اِچ کِی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.