طالبان در بیانیه‌ای اظهار کرد که آمریکا در حالی از جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطین حمایت می‌کند که در افغانستان نیز با کنترل رسانه‌ها صدای مظلومیت مردم این کشور را سرکوب کرده است.

آمریکا با ارتکاب جنایت در افغانستان از کشتار فلسطینی‌ها نیز حمایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن از بررسی جنایات جنگی نظامیان آمریکایی در افغانستان توسط سازمان‌های بین‌المللی قضایی جلوگیری می‌کند.

بر اساس این بیانیه، دولت آمریکا به هیچ سازمانی نیز اجازه نمی‌دهد تا جنایات رژیم غاصب و نامشروع اسرائیل در طول ۷۰ سال گذشته علیه فلسطینیان مظلوم را نیز بررسی کند.

در این بیانیه آمده است که اگر دادگاه‌های بین‌المللی بخواهند گامی علیه رژیم اسرائیل بردارند و یا از وضعیت اسفبار فلسطینی‌ها صحبت کنند در نتیجه آمریکا به شدت در برابر آنها موضع می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد حکمی علیه رژیم صهیونیستی صادر شود.

طالبان با اشاره به حضور نظامی آمریکا در افغانستان در ۱۶ سال گذشته نیز اظهار کرد: آمریکایی‌ها از نخستین روز اشغال افغانستان با در اختیار گرفتن رسانه‌ها صدای مظلومیت افغان‌ها را سرکوب کرده است.

این گروه تصریح کرد که تا حضور آمریکا در افغانستان ادامه دارد مردم این کشور با شکنجه، فقر و مشکلات بسیاری مواجه هستند بنابراین راه خروج از این معضلات مقاومت مردم افغانستان در برابر نظامیان آمریکایی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.