اهر- مسئول امور شهرستان‌های میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه رویداد "تبریز ۲۰۱۸" از ۱۰ دی‌ماه به‌صورت رسمی آغاز می‌شود، گفت: ویژه‌برنامه آغازین "تبریز ۲۰۱۸ " که روز گذشته نهایی شده با حضور اعضای هیئت دولت در تبریز برگزار می‌شود.

رویداد " تبریز ۲۰۱۸ " از ۱۰ دی‌ماه به‌صورت رسمی آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا قوچی در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان اهر که با محوریت برنامه‌ریزی برای استقبال از رویداد "تبریز ۲۰۱۸ " برگزار شد اظهار کرد: تبریز ۲۰۱۸ برای استان آذربایجان شرقی و کشور رویدادی بزرگ محسوب می‌شود و سال‌های گذشته به‌میزبانی سایر کشورها برگزار می‌شد و سال آینده نیز باکو به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب‌ شده است.

وی هدف از میزبانی پایتخت گردشگری جهان اسلام را شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کشورهای اسلامی عنوان کرد، افزود: انتخاب شهری به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام صرفاً مطرح کردن همان شهر نیست بلکه کل کشور میزبان این رویداد می‌شود به‌تبع همین موضوع ریاست ستاد ملی رویداد تبریز ۲۰۱۸ به‌عهده معاون اول رئیس‌جمهور بوده که اغلب وزرا نیز جزو این ستاد هستند.

مسئول امور شهرستان‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت‌های شهرداری‌ها مسئولیت اجرایی ستاد تبریز ۲۰۱۸ در شهرستان‌های محور گردشگری به‌عهده شهرداری‌ها گذاشته‌ شده است ادامه داد: در این راستا مسئولیت کمیته‌های زیرساخت‌ها، تبلیغات، آموزش و ارزیابی، فرهنگی و اقتصادی به‌عهده شهرداری‌هاست.

قوچی اضافه کرد: هدف اصلی ما از میزبانی رویداد " تبریز ۲۰۱۸ " معرفی و شناساندن ظرفیت‌های گردشگری کلان‌شهر تبریز، شهرستان‌ها و استان آذربایجان شرقی بوده که جزو نخستین حرکت‌ها محسوب می‌شود و ایجاب می‌کند تا دستگاه‌ها ذی‌ربط پروژه‌های مهم و اثرگذار را در کمترین زمان اجرایی کنند.

وی از واگذاری ۱۹ پروژه گردشگری آذربایجان شرقی به بخش خصوصی با همکاری شرکت صندوق احیاء خبر داد، گفت: اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی آمادگی دارد در صورت تمایل سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کاروان‌سرای شاه‌عباسی گویجه بئل را به بخش خصوصی واگذار کند.

مسئول امور شهرستان‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی همایش‌محور و سمینارمحور بودن را از اهداف اصلی تبریز ۲۰۱۸ ذکر کرد و بیان داشت: نیروی انتظامی و ارشاد باید با همکاری مطلوب فضا را در جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی تلطیف کنند و از طرفی هم هدف اصلی "تبریز ۲۰۱۸" بوم‌گردی است.

قوچی با بیان اینکه رویداد "تبریز ۲۰۱۸" از ۱۰ دی‌ماه به‌صورت رسمی آغاز می‌شود گفت: ویژه‌برنامه آغازین "تبریز ۲۰۱۸" که روز گذشته نهایی شده با حضور اعضای هیئت دولت در تبریز برگزار می‌شود.

ستاد شهرستانی "تبریز ۲۰۱۸" در شهرستان اهر تشکیل می‌شود 

زاهد محمودی در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه در سطح ملی و استانی اقدامات خوبی در راستای رویداد "تبریز ۲۰۱۸" انجام‌شده ولی در شهرستان‌ها از لحاظ این‌که اقدامی صورت گیرد مشاهده نمی‌شود این بدان معنی نیست که کسی نمی‌خواهد بلکه دستورالعملی ابلاغ نشده است.

وی از تشکیل ستاد شهرستانی رویداد "تبریز ۲۰۱۸" در شهرستان اهر خبر داد، افزود: از هفته آینده که وارد سال ۲۰۱۸ می‌شویم یعنی تبریز ۲۰۱۸ از هفته آینده رسماً کلید می‌خورد و این‌که تبریز ۲۰۱۸ تا چه‌حدی می‌تواند در جذب گردشگران و عرصه فرهنگی شهرستان‌های محور گردشگری این رویداد تأثیرگذار باشد بستگی به اقداماتی دارد که در شهرستان‌ها انجام می‌گیرد.

فرماندار شهرستان اهر با ابراز اینکه انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام می‌تواند در صنعت گردشگری کلان‌شهر تبریز و استان آذربایجان تحول‌آفرین باشد، گفت: زمانی می‌توانیم تحول را در حوزه گردشگری آذربایجان شرقی لمس کنیم که برنامه‌ریزی دقیق و سنجیده داشته باشیم.

محمودی ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها در میزبانی از گردشگران خارجی "تبریز ۲۰۱۸" نقش دارند این در حالی است که ما آبروی کشور، استان و شهرستان‌ها را بایستی با استقبال گرم و صمیمی از گردشگران حفظ کنیم.

وی با تأکید بر این‌که "کریدور گردشگری شمال استان را در راستای تبریز ۲۰۱۸ به مسئولان استانی پیشنهاد داده‌ایم"، عنوان کرد: با توجه به این‌که شهرستان اهر در شاه‌راه گردشگری آذربایجان شرقی قرارگرفته و بر همین اساس ما پیشنهاد ایجاد کریدور گردشگری شمال استان را پیشنهاد کرده‌ایم تا بیش از پیش ظرفیت گردشگری منطقه از سوی دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان اهر با ذکر اینکه دستگاه‌های اجرایی برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان اهر نهایت همکاری را داشته باشند، گفت: بینش‌ها به گردشگری به‌عنوان صنعت کاملاً درست است چون صنعت گردشگری در اقتصاد شهرستان و استان تأثیرگذار است.

محمودی بر لزوم استفاده از نکته نظرات صاحب‌نظران عرصه گردشگری در راستای پیشبرد برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ تأکید کرد، یادآور شد: دستگاه‌ها ذی‌ربط در برگزاری برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ صرفاً ناظر هستند بلکه محور اصلی در این رویداد مردم هستند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.