کرمان - وزیر نیرو در در دانشگاه شهید باهنرگفت: باید با استفاده از علم وفن آوری و استفاده از تجارب دنیا و تاریخ غنی کشور برای استفاده مطلوب از منابع ابی تلاش کنیم .

برنامه گسترده وزارت نیرو برای طرحهای تحقیقاتی در حوزه آب و انرژی

به گزارش قدس آنلاین، رضا اردکانیان در این دیدار که شامگاه دوشنبه در دانشگاه شهید باهنر بر گزار شد، با اشاره به اهمیت تنگاتنگ دانشگاه و صنعت آب وبرق گفت: یکی از سرفصل های مهم دولت توجه به مسائل زیست محیطی و در صدرآن آب است.

وزیر نیرو با بیان اینکه کشور ایران به شدت با محدودیت منابع اب مواجه است افزود :با ید با استفاده از علم وفن آوری و استفاده از تجارب دنیا و تاریخ غنی کشور برای استفاده مطلوب از منابع ابی تلاش کنیم .

وی استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، بهره برداری از نیروگاههای خورشیدی و تنوع بخشی به خلق انرژی را از برنامه های وزارت نیرو بر شمرد و تصریح کرد: با موافقت شورای اقتصا د نیروگاه ۶۵۰ مگاواتی زغالسنگی طبس تا ۵ سال آینده، راه اندازی می شود.

اردکانیان از برنامه گسترده وزارت نیرو برای طرحهای تحقیقاتی در حوزه آب و انرژی خبر داد و گفت: تلاش می کنیم در یک دوره چهار ساله ۲ درصد از محل درآمدهای حوزه آب و انرژی را صرف طرحهای پژوهشی در این حوزه شود.

رئیس پژوهشگاه نیرو هم در این مراسم از رویکرد وزارت نیرو بر تمرکز فعالیتهای دانشگاهی و حوزه های دانش بنیان برای فعالیتهای علمی پژوهشی در حوزه آب و انرژی خبر داد قاضی زاده افزود: وزارت نیرو مصمم است طرحهای تحقیقاتی با مشارکت دانشگاهها را به سرعت پیگیری و برای استفاده موثر در حوزه اجرا پیگیری کند.

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کرمان هم در این مراسم با اشاره به وسعت گسترده استان کرمان گفت: این استان با میانگین ۱۲۹ میلیمتر در سال استان خشک و گرم محسوب می شود.

طاهری افزود : ۹۰ درصد منابع آب شرب این استان از دشتها و چاهها تامین می شود و با کمبود شدید آب مواجه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.