یزد - جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد گفت: دستگاه‌ها و نهاهای فرهنگی هنری برای شناساندن وتبیین ابعاد گوناگون حماسه تاریخی ۹دی با ید تلاش مضاعف داشته باشند.

دستگاه‌ها برای شناساندن حماسه تاریخی ۹دی باید تلاش مضاعف داشته باشند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، سعید زارع در نشست کمیته «فرهنگی هنری» درگفتگو با خبرنگاران از راه‌اندازی اولین سامانه آنلاین پاسخ به شبهات سیاسی و عقیدتی در یزد خبر داد و اظهارداشت: با اشاره به ضرورت بصیرت‌افزایی به منظور مقابله با فتنه‌ها و توطئه‌های جدید دشمنان برای اولین بار در کشور سامانه پاسخ‌گویی آنلاین به شبهات سیاسی،‌ عقیدتی، فرهنگی و اجتماعی در استان یزد راه‌اندازی شده است.

وی افزود:‌ مردم می‌توانند هر گونه سؤال یا شبهه‌ای که درباره مسائل مختلف سیاسی، عقیدتی و اجتماعی در فضای مجازی مطرح می‌شود را به شماره تلگرامی «۰۹۱۰۸۴۸۴۸۶۲» ارسال و پاسخ مناسب را دریافت کنند.

زارع با اشاره به تشکیل ۱۳کمیته تخصصی در ستاد بزرگداشت ۹دی استان، برگزاری نشست‌های رفع شبهات سیاسی را از جمله برنامه‌های شاخص این ستاد برشمرد.

جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع) به حدیثی از امام محمدباقر(ع) در رابطه با «ایام الله» اشاره کرد و بیان داشت: آن حضرت می‌فرمایند: «ایام الله نعمائه و ضرائه» یعنی «روزهای خدا روزهای نعمت و شادی و روزهای سخت و دشوار است.» و مصداق این حدیث شریف، فتنه ۸۸ و حماسه عاشورایی و ماندگار و عبرت‌آموز ۹دی ملت ایران است که با اراده الهی، خون شهدا، حضور به‌موقع مردم انقلابی و مدیریت منحصر به فرد رهبر معظم انقلاب این فتنه بزرگ خنثی شد.

زارع، محور برنامه‌های ۹ دی را تبیینی ـ تحلیلی و مبتنی بر بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی عنوان کرد و افزود: از ۹ تا ۱۹ دی‌ماه مصادف با سالروز قیام مردم قم، به عنوان دهه بصیرت نامگذاری شده و شعار یوم الله ۹دی و دهه بصیرت امسال «تجلی دست قدرت الهی، شکست فتنه آمریکایی» است.

وی با اشاره به ضرورت جذب مشارکت عمومی به ویژه جوانان و هنرمندان برای بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی گفت: تدوین و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، آموزشی و تبیینی مهمترین رسالت کمتیه‌های ستاد بزرگداشت ۹دی استان است.

این مسئول، تلاش مضاعف دستگاه‌ها و نهاهای فرهنگی هنری برای شناساندن و تبیین ابعاد گوناگون حماسه تاریخی ۹دی را خواستار شد و رصد شبهات و پاسخ‌گویی به آن‌ها در راستای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در جامعه را مؤثر دانست.

زارع تصریح کرد: ضرورت ترویج فرهنگ ولایت‌مداری بین جوانان و بیان عملی اهمیت دفاع همه جانبه از ارزش‌های انقلاب اسلامی از مهمترین اهداف برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی است.

وی خاطر نشان ساخت: مراسم محوری و اصلی بزرگداشت حماسه ۹ دی، ساعت ۸ تا ۱۰ صبح روز شنبه نهم دی‌ماه با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه و مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور در مسجد روضه محمدیه(حظیره) یزد برگزار خواهد شد.

جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت ۹ دی‌ در تمام شهرستان‌های استان گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود حدود یک هزار نشست تحلیلی و بصیرتی در استان برگزار ‌شود.

تبیین و ترویج برنامه‌های بزرگداشت ۹ دی با بهره‌ گیری اززبان هنر

معاون فرهنگی حوزه هنری یزد هم در ابتدای نشست ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام حسن عسکری(ع) به اهمیت تبیین حماسه ۹ دی ‌اشاره بر لزوم برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم و همچنین ۱۲ دی‌ماه؛ سالروز سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به استان یزد تأکید کرد.

حسام سالکی افزود: تبیین و ترویج برنامه‌های بزرگداشت ۹ دی با بهره‌گیری از زبان و ابزار هنری می‌تواند نقش مؤثری در اجرا و ارتقای کیفی برنامه‌ها، انتقال پیام این حماسه ماندگار و آگاهی‌بخشی جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعدد و متنوعی در کمیته فرهنگی هنری پیش‌بینی شده که با همکاری دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های مردم نهاد در دهه بصیرت (۹ تا ۱۹دی) در یزد اجرا خواهد شد، رونمایی از کتاب رمان «برنامه نویس» با موضوع فتنه اثر نویسنده یزدی، برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع فتنه و نفوذ، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع بصیرت و ۹ دی، برپایی نمایشگاه کاریکاتور نفوذ، برپایی نمایشگاه عکس‌های ۹ دی و سفر رهبر معظم انقلاب به یزد، ‌اکران و نقد فیلم با موضوع فتنه و برگزاری شب شعر با موضوع ۹ دی‌ را از جمله برنامه‌های این کمیته برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.