در حالی که بتازگی دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از رونق بخش مسکن در تهران وامضای ۱۷ هزار و ۹۸۵ قرارداد خرید و فروش در آذرماه و رشد ۲/۲۰درصدی نسبت به آبان ماه خبر داده است، برخی کارشناسان این مسئله را رد می‌کنند. این عده معتقدند که این شور وهیجان کاذب عمدتاً مربوط به معاملات شمال شهر تهران بوده است.

رونق بخش مسکن مربوط به شمال تهران است

قدس آنلاین- در حالی که به تازگی دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از رونق بخش مسکن در تهران وامضای ۱۷ هزار و ۹۸۵ قرارداد خرید و فروش در آذرماه و رشد ۲/۲۰درصدی نسبت به آبان ماه خبر داده است، برخی کارشناسان این مسئله را رد می‌کنند. این عده معتقدند که این شور وهیجان کاذب عمدتاً مربوط به معاملات شمال شهر تهران بوده است.

در این خصوص عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان این که انتشار این اخبار ورونق بازار مسکن در تهران عجیب است وهنوز در کشور رونقی نمی‌بینیم، به خبرنگار ما گفت: این آمارها به صورت مقطعی اعلام می‌شود و مربوط به کل کشور نیست. ایرج رهبر تصریح کرد: از سویی این اعلام افزایش خرید و فروش‌ها مربوط به اقشار متوسط وضعیف وکم درآمد نیست، چرا که حجم نقل وانتقال‌ها نیز فراگیر نیست.

ایرج رهبر با بیان این که در زمان بی رونقی بازارهایی مثل خودروهای وارداتی به دلیل توقف ثبت سفارش و یا طلا و...، سرمایه گذاران به سمت مسکن می‌روند، اظهار داشت: بنابراین این پول‌ها به سمت مسکن لوکس و بالای شهر تهران می‌رود که به نظر می‌رسد این رشد ۲۰درصدی مسکن در آذرماه نسبت به آبان هم مربوط به همین مسئله است. وی تصریح کرد: در اصل هیچ اتفاقی در حوزه مسکن وافزایش معاملات برای اقشار متوسط وکم درآمد نیفتاده وهیچ تغییری هم در قدرت خرید مردم به وجود نیامده است.

رهبرهمچنین با بیان این که وام‌های ۸۰یا ۱۶۰میلیونی مسکن اقساط بالایی دارد، افزود: هم اکنون به دلیل نبود رونق بخش مسکن در کشور و سایر مشکلات اقتصادی برخی از مالکان برای پرداخت اقساط خود مانده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.