رشتخوار - فرماندار رشتخوار خواستار همکاری بیشتر بانک ها در جذب اعتبارات تخصیصی در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری این شهرستان شد.

فرماندار رشتخوار خواستار همکاری بانک ها در جذب اعتبارات اشتغالزایی شد

به گزارش قدس آنلاین، خالقداد عرب روز سه شنبه در جلسه شورای اداری رشتخوار  افزود: شرایط برای سرمایه گذاری، راه اندازی صنایع کوچک و مشاغل خانگی در این شهرستان فراهم است و می طلبد بانک ها  خصوصا بانک صادرات در پرداخت تسهیلات و رفع موانع برای کارآفرینان نهایت همکاری را داشته باشند.
وی، افزود: تاکنون ۵ میلیارد تومان  برای ایجاد اشتغال به کمیته امداد امام (ره) این شهرستان  رشتخوارابلاغ شده
که همت بانک ها را در جذب سهم تخصیصی برای ایجاد اشتغال جوانان این مرزو بوم می طلبد
عرب گفت: با عنایت و عزم راسخ دولت تدبیر و امید برای رفع محرومیت و بحران بیکاری این شهرستان مشکل اعتبار در این شهرستان وجود ندارد و از محل های گوناگون اعتبار به این شهرستان تزریق می شود.
وی بیان کرد: برای گشودن گره از مشکل بیکاری این شهرستان بانک ها باید همکاری کنند و در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را تسهیل کنند.
فرماندار رشتخوارگفت: برای رفع معضل بیکاری و ایجاد فرصت شغلی جدید و پایدار در این شهرستان سیاست ها و محورهای کاری اقتصاد مقاومتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می طلبد که مسئولان شهرستان به ویژه بانک ها این موضوع را جدی در دستور کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: بیکاری در رشتخوارمعضلی بزرگ است و راه حل آن نیز افزایش دایره سرمایه گذاری است و نخستین کاری که باید در این زمینه انجام داد این است که فرهنگ حمایت ازایجاد شغل، خود اشتغالی، سرمایه گذاری و تکریم سرمایه گذار در شهرستان نهادینه شود.

فرماندار رشتخوار گفت: نحوه عملکرد بانک‌ها به عنوان مهمترین مشکل ایجاد اشتغال در کشور، استان و به تبع آن شهرستان رشتخوار محسوب می‌شوند و قطعا بانک‌های عامل مهمترین سد راه ایجاد اشتغال در رشتخوار محسوب می‌شوند.

عرب تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اگر همه دنیا ما را تحریم کردند ما بتوانیم روی پای خود بایستیم و برای  اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور به اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان نیاز است.

فرماندار شهرستان رشتخوار در این جلسه همچنین با گرامیداشت حماسه۹ دی، بیان کرد: حماسه نهم دی نماد پشتیبانی و حمایت گسترده ملت غیور ایران اسلامی از ولایت فقیه است.
وی با دعوت از مردم جهت شرکت با شکوه ۹ دی در این شهرستان  افزود: ملت با بصیرت ایران اسلامی در ۹ دی ماه به صحنه آمدند و با حرکت خودجوش مردمی، به دشمنان و افرادی که نیت سوء به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشتند، پاسخ محکمی برای همیشه دادند.

فرماندار رشتخوار همچنین خبر از سفر استاندار به شهرستان داد و گفت:سفر وی برای بر رسی مشکلات شهرستان در حوزه اقتصاد مقاومتی است

وی به بازدید استاندار از مجتمع فولاد و فولاد سپاهان در این شهرستان و گره گشایی از مشکلات موجود بر سر راه این مجتمع ها وهمچنین از برگزاری نمایشگاه توانمندی های شهرستان خبر داد.

در این جلسه نیز روسای جدیدکمیته امداد امام خمینی ره؛ اطلاعات و سازمان تبلیغات اسلامی رشتخوار به ترتیب مجید حسین زاده، صابری وحجت لاسلام رزقان پناه به حضار معرفی شدند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.