۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 580979

قیمت نفت امروز تقریبا ثابت بود و نفت برنت در نزدیکی بالاترین رقم های ثبت شده از سال ۲۰۱۵ تاکنون در نوسان بود.

قیمت نفت ۳ سنت افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که تداوم کاهش تولید های اوپک و روسیه موجب تقویت بازار شده و چشم انداز بازار از میزان تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۷ نیز مثبت است، قیمت نفت امروز تقریبا ثابت بود و نفت برنت در نزدیکی بالاترین رقم های ثبت شده از سال ۲۰۱۵ تاکنون در نوسان بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۳ سنت افزایش به ۵۸ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز نسبت به رقم پایانی جلسه قبل با ۳ سنت افزایش به ۶۵ دلار و ۲۸ سنت رسید. قیمت نفت برنت فاصله چندانی با بالاترین رقم ثبت شده از ژوئن ۲۰۱۵ تاکنون (۶۵ دلار و ۸۳ سنت) که روز ۱۲ دسامبر به ثبت رسیده بود، ندارد.

فعالیت های تجاری در روز سه شنبه به دلیل تعطیلات کریسمس در بسیاری از کشورهای جهان بسیار پایین بود.

قیمت نفت برنت از اواسط سال ۲۰۱۷ تاکنون به میزان ۴۷ درصد رشد داشته است. سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، روسیه و چند تولید کننده دیگر به منظور کاهش میزان ذخایر جهانی و تقویت قیمت نفت تولید خود را محدود کرده اند.

توافق کاهش تولید از ابتدای سال ۲۰۱۷ آغاز شده و قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه داشته باشد.

جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق گفته بازار نفت تا سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ به توازن خواهد رسید و این منجر به افزایش قیمت ها خواهد شد.

وی افزود: «در طی سه ماهه نخست سال آینده، شاهد توازن میان عرضه و تقاضا خواهیم بود و این تاثیری مثبت بر قیمت جهانی نفت خواهد داشت.»

عاملی که مانع از رشد بیشتر قیمت ها شده، شروع به کار مجدد خط لوله فورتیز در دریای شمال است که روزانه ۴۵۰ هزار بشکه نفت را به بازارها انتقال می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.