اهواز_ با آمدن دوباره پدیده جوی گردوغبار به خوزستان بیش از یک میلیون دانش آموز خوزستانی در معرض آثار سوء پدیده گرد و غبار و تبعات ناشی از آن قرار گرفته اند.

ریزگرد و سلامتی دانش آموزان خوزستانی

به گزارش قدس آنلاین، آلودگی هفته پیش هوای اهواز و گردو غبار دیروز این شهرستان که به علت ضعف در مدیریت بحران، هیچ تدابیر اصولی برای سلامتی شهروندان اتخاذ نشد و باعث شد بسیاری از والدین فرزندان خود را از رفتن به مدرسه منع کنند و خود مدیریت بحران را به دست بگیرند.
بیشتر والدین خوزستانی به علت آلوده بودن مدارس به ریزگردهای دیروز اهواز، امروز از تردد و حضور کودکان خود به مدارس جلوگیری کرده و خواستار تدبیر مسئولان در مواقع بحران شدند.


بر اساس اعلام اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان طبق دستورالعمل تعطیلی مدارس و اداره ها در زمان گرد و غبار، چنانچه غلظت ذرات گرد و غبار در هوا یک هزار و ۵۰۰ میکروگرم بر مترمکعب (۱۰ برابر حد مجاز آلودگی هوا) باشد مهدهای کودک؛ یک هزار و ۸۰۰ میکروگرم بر مترمکعب (۱۲ برابر حد مجاز آلودگی هوا) مدارس ابتدایی؛ ۲ هزار و ۲۰۰ میکروگرم بر مترمکعب (۱۴ برابر برابر حد مجاز آلودگی هوا) مدارس متوسطه اول؛ ۲ هزار و ۵۰۰ میکروگرم بر مترمکعب (۱۶ برابر حد مجاز آلودگی هوا) مدارس متوسطه دوم و سه هزار میکروگرم بر مترمکعب (۲۰ برابر حد مجاز آلودگی هوا) اداره های استان باید تعطیل شوند و این در حالست که در بیشتر موارد این دستورالعمل نیز رعایت نمی شود.
این درحالی بود که هواشناسی خوزستان از روز قبل اعلام بروز پدیده گردوغبار را پیش بینی کرده بود، اما مدیریت بحران هیچ تدبیری برای آن اندیشه نکرد و تا بروز آن و شدت گرفتنش به بیش از ۵۰ برابر حد مجاز مدارس و ادارات را تعطیل اعلام نکرد.

منبع: صدا سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.