رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی تصریح کرد: تصمیم ترامپ بخشی از توطئه بزرگ برای نابودی مسئله فلسطین است.

به گزارش قدس آنلاین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: تصمیم ترامپ بخشی از توطئه ای بزرگ برای نابودی مسئله فلسطین است.

وی افزود: در صورت عملی شدن تصمیم ترامپ و از دست رفتن قدس، دیگر مراحل این توطئه به راحتی پیش خواهد رفت.

هنیه ادامه داد: باید موضعی قاطع اتخاذ کنیم و اجازه هیچگونه تغییر سیاسی در مورد مسئله فلسطین را ندهیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: برخی از عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی سخن می گویند و این نشانه ای از ابعاد مختلف تصمیم ترامپ است.

وی اظهار داشت: تصمیم ترامپ بسیار خطرناک است و ملت فلسطین و سراسر امت اسلامی و عربی هدف قرار داده است و مسلما تبعات و پیامدهای بیشتری خواهد داشت.

هنیه تصریح کرد: رای اکثریت به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل بیانگر کم رنگ شدن نقش و جایگاه بین المللی آمریکا است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد: انتفاضه آزادسازی قدس آغاز شده است.

هنیه افزود: اظهارات مقامات صهیونیست در مورد پروژه قدس بزرگ، توسعه گسترده شهرک سازی در کرانه باختری، سخن گفتن از یهودیت رژیم صهیونیستی و اعمال قوانین این رژیم در کرانه باختری همگی نشانه هایی است که ماهیت واقعی تصمیم ترامپ را مشخص می کند.

وی ادامه داد: واشنگتن به تشکیلات خودگردان پیشنهاد داده است «ابو دیس» پایتخت فلسطین باشد. پیشنهاد واشنگتن متضمن احداث پلی برای مسجدالاقصی و تقسیم کرانه باختری به ۳ بخش است. این پیشنهاد همچنین متضمن ایجاد نظامی سیاسی در نوارغزه با برخی صلاحیت ها خواهد بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: از تمامی تحرکات و تلاش ها در کشورهای اسلامی و عربی و دیگر نقاط جهان در راستای حمایت از قدس و مسئله فلسطین طی روزهای گذشته تشکر می کنیم.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.