اگر چه در اکثر گوشی های تلفن همراه از تراشه های تولیدی شرکت کوالکوم استفاده می شود، اما چینی ها توانسته اند با تولید یک تراشه قدرتمند گوی سبقت را از آمریکایی ها بربایند.

تراشه قدرتمند موبایل چینی گوی سبقت را از آمریکایی ها ربود

به گزارش قدس آنلاین، تا به امروز تراشه A۱۱ اپل و برخی تراشه های تولیدی شرکت هایی مانند سامسونگ و کوالکوم قدرتمندترین تراشه های تلفن همراه دنیا بودند. در این میان تولیدات کوالکوم هم از همه تراشه های رقیب محبوب تر بوده اند.

اما این شرکت های آمریکایی و کره ای حالا باید با هواوی چین رقابت کنند که با عرضه تراشه Kirin ۹۷۰ محصولی قدرتمند را در دسترس علاقمندان قرار داده است.

تراشه یادشده با نام کامل HiSilicon Kirin ۹۷۰ SoC حدود ۷ درصد قدرتمندتر از تراشه Snapdragon ۸۴۵ کوالکوم است که در بررسی های فنی مختلفی درصدر قرار گرفته بود. البته هنوز اطلاعات فنی خاصی در مورد Kirin ۹۷۰ منتشر نشده است.

کارشناسان معتقدند این تحول نشان می دهد که هواوی در سال های اخیر به شدت برای بهینه سازی عملکرد تراشه های تولیدی خود تلاش کرده و حالا آنها را به محصولاتی قابل احترام مبدل کرده است. انتظار می رود تراشه جدید هواوی سال ۲۰۱۸ در دسترس علاقمندان قرار گیرد.

منبع: اسین ایج

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.