کرمان - وزیر نیرو به همراه استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استانی، از تونل انتقال آب از سد شهیدان امیر تیموری در رابر به عنوان بزرگترین تونل انتقال آب خاور میانه بازدید کرد.

بازدید از تونل انتقال آب به کرمان  و خط انتقال آب سد نساء

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا اردکانیان پیش از ظهر سه شنبه در بازدید از پروژه تونل انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری گفت: این پروژه با آینده استان مرتبط است و با اجرای طرح های بلند مدت تامین آب شیرین، از این تونل برای انتقال آب به فلات مرکزی استفاده خواهیم کرد.

وی از حمایت و پشتکار استاندارکرمان قدردانی کرد و افزود: آمادگی داریم که سه روش تامین اعتبار برای تسریع در اجرای این پروژه را اجرا کنیم.

اردکانیان گفت: تلاش می شود که روند تامین اعتبار این پروژه به شکلی صورت گیرد که پیشرفت حفاری به روند خوبی که در گذشته داشته برگردد.

استاندار کرمان نیز گفت: وزیر سابق نیرو ریسک پذیری بالایی برای اجرای این پروژه داشته اند که جای تشکر دارد.

علیرضا رزم حسینی با اشاره به حل اعتراضات محلی در رابر و بافت با همکاری ائمه جمعه افزود: قرارگاه خاتم الانبیاء به خوبی کار حفاری را از دو مسیر آغاز کرده است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمان نیز گفت: ۱۴ هزار و ۳۰۰ متر از تونل انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری به کرمان حفاری شده است.

محمد علیزاده افزود: حفاری تونل انتقال آب این پروژه در قالب دو جبهه ۱۹ کیلومتری در دست انجام است.

وی طول کل این تونل انتقال آب را ۳۸ کیلومتر دانست و اظهار کرد: ۹۳۰۰ متر حفاری از ورودی تونل و ۵ هزار متر نیز از سمت خروجی حفاری انجام شده است.

وی عنوان کرد: طرح آبرسانی از سد صفارود به کرمان در قالب چهار پروژه اجرایی شده است.

علیزاده از تونل انتقال آب سد صفارود به عنوان بلندترین تونل انتقال آب خاور میانه یاد کرد و ادامه داد: این تونل ظرفیت انتقال ۲۳ مترمربع آب در ثانیه را دارد و قرار است که این تونل به عنوان محل ترانزیت آب به فلات مرکزی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده و مطالبات ثبت شده پیمانکار نیز ۹۲ میلیارد تومان است .

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل این پروژه به ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

پیگیری طرح خط انتقال آب سد نساء بم درتهران

وزیر نیرو امروز در حاشیه بازدید از پروژه خط انتقال آب سد نساء به شهرهای بم و بروات ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران پروژه انتقال آب، افزود: استان کرمان در تامین و مصرف آب وضعیت خوبی دارد که برگرفته از تلاش مدیران استان به ویژه استاندار است.

رضا اردکانیان یادآورشد: گزارش‌های این پروژه توسط استاندار کرمان و نماینده مردم شرق استان در مجلس طرح و عرضه شده و با پیگیری‌های مستمر مسئولین امید می رود در مراسم بهره‌برداری از این آب با کیفیت در بخش شرب حضور داشته باشیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: در جلساتی که شب گذشته و صبح امروز در کرمان داشتیم ، در زمینه استفاده از آب شرب سد نساء تاکید زیادی شد و امیدواریم تکمیل طرح با سرعت بیشتری انجام گیرد و در تهران نیز موضوع را به صورت تخصصی و با حضور مدیران وزارت نیرو پیگیری خواهیم کرد.

اردکانیان خاطرنشان کرد: اولویت وزارت نیرو در بهره‌برداری از آب سد نساء، تامین آب شرب مردم منطقه شرق استان است که امیدواریم در انجام این وظیفه تمام تلاش خود را داشته باشیم.

کیفیت منابع آب شرب، خط قرمز وزارت نیرو در استان کرمان

همچنین امروز وزیر نیرو با مدیران عامل وزارت نیرو در کرمان تشکیل جلسه داد.

وزیر نیرو با مثبت خواندن فضای همدلی و همکاری در استان کرمان بین دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو و دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو با دیگر دستگاه‌های استان گفت: در مسیر تامین انرژی با مشارکت بخش خصوصی اقدامات خوبی در استان کرمان انجام شده است که با توجه به سیر صنعتی شدن استان کرمان در مسیر جایگزینی کشاورزی، وزارت نیرو از حیث تامین انرژی این سیاست‌ها را حمایت می کند.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد : با توجه به توسعه انرژی های بادی و خورشیدی در استان کرمان ، وزارت نیرو خرید انرژی های تجدید پذیر را تضمین می کند زیرا این بخش اشتغال زایی خوبی را به همراه دارد.

اردکانیان با بیان اینکه مهمترین موضوع در استان کرمان آب است گفت: در قالب طرح همیاران آب اقدامات خوبی در استان کرمان انجام شده که از آن حمایت می‌کنیم و حوزه اختیارات استان را توسعه می دهیم.

وزیر تاکید کرد: مهم تر از تامین آب های جدید ، تربیت چگونگی استفاده از آب های موجود است .

وی همچنین افزود : موضوع انتقال آب از مسافت های دور برای حفظ سکونت در استان نیز مورد توجه است البته استفاده از پسآب‌ها به ویژه در صنعت استان نیز در دستورکار قرار دارد .

وزیر نیرو کیفیت منابع آب برای شرب را خط قرمز وزارت نیرو دانست و گفت: این اطمینان وجود دارد که در بحث تامین آب شرب استان مشکلی وجود ندارد.

همچنین بعد ازظهر امروز وزیر نیرو به اتفاق استاندارکرمان و جمعی از مسئولین استان به مقام شامخ شهدا و جانباختگان زلزله بم ادای احترام کرد ومراسم یادبود جانباختگان زلزله بم شرکت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.