کرمان - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان، با تأکید بر اینکه الگوی ساخت‌وساز در روستاها باید مشخص شود، گفت: در شهرهای استان کرمان مجموعا ۵ هزار هکتار واحد مسکونی فرسوده وجود دارد که سهم شهر کرمان از آن ۱۳ درصد می باشد.

۵ هزار واحد مسکونی فرسوده در شهرهای استان کرمان وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدجواد فدائی صبح سه شنبه در نخستین کنفرانس ملی تاب‌آوری شریان‌های حیاتی و زیرساخت‌های عمرانی که در محل سالن همایش‌های دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته ماهان برگزار شد، افزود: در روستاهای کل کشور بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد غیر مقاوم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در زلزله ۶ ریشتری هجدک کرمان به دلیل نوسازی منازل مسکونی روستایی تلفات جانی نداشتیم، یادآورشد: در سال ۱۳۶۷ طرح هادی روستایی و در سال ۱۳۷۴ طرح بهسازی مصوب گردید و در قالب این طرح ها تا سال ۱۳۸۴ ، دویست و نود و سه هزار واحد مسکونی مقاوم در کشور ساخته شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با اشاره به اینکه تا سال ۸۴ هفت درصد از کل خانه‌های فرسوده روستایی در سطح کشور نوسازی شده اند، تصریح کرد: تا سال ۹۵ بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد روستایی بازسازی شده که معادل  ۳۹ درصد از کل منازل غیر مقاوم روستایی کشور است و هنوز ۶۱ درصد واحدهای مسکونی روستایی غیر مقاوم هستند.

فدائی خواستار تعیین تکلیف ایجاد یک بخش امن در منازل مسکونی موجود در بافت‌های فرسوده شد و خاطرنشان کرد: براساس برنامه ششم قرار است سالیانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی بازسازی شود و برای هر واحد مسکونی ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان وام با بهره پنج درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله در نظر گرفته شده است که اگر این برنامه درست انجام شود،بازسازی واحدهای مسکونی  ۱۶ سال طول می‌کشد.

وی با تأکید بر اینکه الگوی ساخت‌وساز در روستاها باید مشخص شود، گفت: در شهرهای استان کرمان مجموعا ۵ هزار هکتار واحد مسکونی فرسوده وجود دارد که سهم شهر کرمان از آن ۱۳ درصد می باشد و قرار بر این است در برنامه ششم در هر سال ۲۷۰ محله بازسازی و نوسازی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.