سفیر هند در ایران گفت: یکی از مسائل عمده در ایجاد روابط در این زمینه مسائل بانکی بود و تلاش داریم در این زمینه تسهیلات ارتباطی مناسبی را فراهم کنیم.

سفیر هند: ارتباطات بانکی هند را با ایران بیشتر می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، سوراب کومار امروز در نشست مشترک با مدیران سازمان منطقه آزاد اروند که امروز در سال جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: تمایل داریم زمینه‌های مناسبی برای ایجاد روابطی بهتر بین ایران و هند در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی برقرار شود و هند و ایران تمایل دارند نقش خودشان را در این زمینه ایفا کنند.

وی افزود: از نظر هند خوزستان منطقه‌ای بسیار مهم است و بسیاری از فعالان اقتصادی در این منطقه فعال هستند. خوزستان در عرصه تولید و صادرات مواد شیمیایی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

کومار گفت: هندوستان نیز  تکنولوژی، آی تی و صنعتی پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته و انتظار داریم ایران نقش خودش را در همکاری با ما ایفا کند.

وی افزود: تمایل داریم وسعت همکاری خود را با ایران افزایش دهیم و می‌توانیم درزمینهٔ فناوری ارتباطات بین هندوستان و ایران پیشرفت‌های سریعی داشته باشیم.

سفیر ایران در هند عنوان کرد: در دیدار اخیر نخست‌وزیر هند با مسئولان ایرانی مسائل مهمی درباره همکاری با هند مطرح شد و ما می‌توانیم یک کریدور ترانزیتی در منطقه ایجاد کنیم.

وی اعلام کرد:  اخیراً وزیر حمل‌ونقل هند سفری به ایران داشت و این مطالب را تأیید کرد و توافقاتی بین ایران و هند درزمینهٔ سرمایه‌گذاری انجام شد. ایجاد تسهیلاتی مثل ویزا یکی از زمینه‌های لازمی بود که در این دیدار مورد تأکید قرار گرفت.

کومار گفت: یکی از مسائل عمده در ایجاد روابط در این زمینه مسائل بانکی بود و تلاش داریم در این زمینه تسهیلات ارتباطی مناسبی را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: این دومین بازدید من از خوزستان است و قبلاً از دیگر شهرهای این استان نیز بازدید کرده بودم و معتقدم یکی از مکان‌هایی که ارتباطی تاریخی با هند دارد خوزستان است و با توجه به این ملاحظات تاریخی و ارتباطی، امیدوارم ارتباط اقتصادی خوبی بین خوزستان و هند برقرار شود.

کومار گفت: سفارت ما بر ایجاد این ارتباط تأکید خواهد داشت و ما خواهان این هستیم تا تجار ایرانی از هندوستان دیدن کنند و درواقع یقین داریم که اقداماتی صورت می‌گیرد تا ارتباطات بین ایران و هند را برجسته‌تر کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.