شیراز- وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دلایل ایجاد حماسه ۹ دی گفت: برخی خواص با چهره موجه در فتنه ۸۸ مردم را فریب دادند.

خواص در فتنه ۸۸ با چهره موجه مردم را فریب دادند/هدف فتنه یکسره کردن کار نظام بود

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد حسینی امشب به مناسبت حماسه نهم دی‌ماه در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز در تالار حکمت اظهار داشت: گاهی خواص با چهره موجهی که بین مردم پیدا کرده‌اند، مردم را فریب می‌دهند که در فتنه ۸۸ نیز همین اتفاق را شاهد بودیم.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به وقایع سال ۸۸ و اینکه امام رأی مردم را قبول داشت و با اینکه با بنی‌صدر مخالف بود اما به رأی مردم احترام می‌گذاشت، گفت: در تاریخ انتخابات جمهوری اسلامی هیچ زمانی بین مردم شکاف ایجاد نمی‌شد.

این استاد دانشگاه تهران افزود: در سال ۸۸ از قبل زمینه‌سازی کرده و اردوکشی خیابانی به وجود آورده بودند که پس از انتخابات بلافاصله آشوب‌ها آغاز شد و این نشان می‌داد برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده قرار بود اجرا شود، به‌طوری‌که یک عقده‌گشایی نسبت به انقلاب دیده می‌شد.

حسینی ادامه داد: بی‌بی‌سی فارسی از چند ماه قبل از انتخابات فعالیتش آغاز شد و در داخل نیز بسیاری از معاندان و ضدانقلاب‌ها بر موج احساسات سوار شدند و کاملاً معلوم بود این حرکت سازمان‌دهی شده است و عزمشان جزم بود که کار نظام اسلامی را یکسره کنند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: به‌تدریج مردم متوجه شدند که بحث انتخابات مطرح نیست بلکه شورش علیه نظام موردنظر است؛ بنابراین راه خود را از فتنه گران جدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: اوج خباثت‌ها در عاشورا جلوه پیدا کرد؛ همین مسئله کاسه صبر مردم را لبریز کرد که اوج آن در نهم دی‌ماه بود و حضور حماسی مردم در خیابان‌ها، ضدانقلاب را برای همیشه مأیوس کرد.

حسینی در ادامه با اشاره به نقش خواص در فتنه ۸۸ اظهار داشت: برخی خواص چهره‌ای موجه داشته و همین چهره موجه مردم را فریب می‌دهد؛ به‌عنوان نمونه فردی در اوایل انقلاب رئیس بنیاد شهید بوده و یا سمت مهمی داشته، این سوابق نباید باعث شود که مردم فریب بخورند، چراکه پایبندی به آرمان‌های انقلاب مهم است.

این استاد دانشگاه تهران در مورد علت عدم برگزاری دادگاه سران فتنه نیز گفت: نظام به آنان فرصت داده و مدارا کرده است، ضمن اینکه باید توجه داشت مسئله حبس زمانی مطرح شد که سران فتنه دست از کارهای خود برنداشتند و حبس آنان تصمیم سران قوا و شورای امنیت ملی بوده که در رأس آن رئیس‌جمهور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در مورد تحرکات اخیر گروه احمدی‌نژاد نیز اظهار داشت: خدمات دولت دهم را نباید کسی نادیده بگیرد اما اگر در جایی احمدی‌نژاد با رهبری یا نظام فاصله گرفته، این کار توجیهی نداشته است.

وی افزود: موضع‌گیری‌های فعلی احمدی‌نژاد را وزرای وی هم تائید نمی‌کنند چراکه افتخار وزرا تابعیت از رهبری بوده است.

حسینی خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه از طرف رهبری منصوب می‌شود بنابراین کسی نمی‌تواند بگوید چنین شخصی چیزی را غصب کرده است؛ البته این مسائل نباید باعث شود که از ضعف‌ها و کاستی‌های دولت چشم‌پوشی کنیم و مشکلات را به بهانه پخش یک کلیپ از احمدی‌نژاد نادیده بگیریم.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که نزاع‌ها و درگیری‌ها در کشور در اصل از دوم خرداد ۷۶ آغاز شد و پیش از آن، این‌همه اختلاف و تغییر مدیریت را در کشور شاهد نبودیم.

این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری در مورد سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق و حمایت وی از سران فتنه نیز گفت: خاتمی در فتنه ۸۸ کار سران فتنه را محکوم نکرد و هنوز هم حاضر نیست موضع خود را اعلام کند و کم‌وبیش همراهی و حمایت کرده است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد علت تغییر فکر سران فتنه در سال‌های اخیر نیز گفت: سران فتنه هر جا که فرصتی پیدا کرده‌اند ضربه خود را زده‌اند و باید دانست که یک‌شبه فرد متحول نمی‌شود؛ اما این تغییر رویه در سال ۸۸ خود را به‌وضوح نشان داد.

حسینی در مورد سخنان احمدی‌نژاد پس از انتخابات سال ۸۸ نیز گفت: قبل از اینکه بحث خس و خاشاک توسط احمدی‌نژاد مطرح شود، عوامل فتنه کار خود را شروع و اعتراضات و درگیری‌ها را آغاز کرده بودند، ضمن اینکه منظور احمدی‌نژاد به‌هیچ‌عنوان مردم نبودند و تنها بهانه‌ای بود تا بلوا و آشوب به پا کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.