روز گذشته خبر مشاهده شیء نورانی در آسمان تبریز و پارس آباد مغان، در فضای مجازی سبب نگرانی و اضطراب هموطنانمان شد. خبری مشابه سایر خبرهایی که هر چند وقت یک بار شنیده شده و به سرعت فراموش می‌شود.

ادعای مشاهده اشیای نورانی در آسمان، زاده تخیل است

قدس آنلاین- روز گذشته خبر مشاهده شیء نورانی در آسمان تبریز و پارس آباد مغان، در فضای مجازی سبب نگرانی و اضطراب هموطنانمان شد. خبری مشابه سایر خبرهایی که هر چند وقت یک بار شنیده شده و به سرعت فراموش می‌شود.

پدر نجوم آماتوری ایران در خصوص این پدیده‌ها به خبرنگار ما می‌گوید: من اعتقادی به وجود این پدیده‌ها ندارم. اینکه هر از گاهی گفته شود جسمی نورانی در آسمان دیده شده و دیگر از آن سخنی به میان نیاید، درست نیست. البته همه باور داریم زمین در معرض بمباران سنگ‌ها و شهاب‌ها هستند، اما این بارش‌ها هم تابع قاعده و قوانینی هستند. پدیده‌های آسمانی قابل پیش‌بینی و برآورد نیستند.

دکتر احمد دالکی، با تأکید بر اینکه صحبت از این مشاهدات غیرواقع حاصل تخیلات انسان است، تأکید می‌کند: هر شایعه‌ای در این خصوص را باور نکنید؛ چرا که ریشه و اساس علمی ندارد. این سخنان خیال پردازانه بوده و ارتباطی با سرد شدن، آمدن یا نیامدن باران و... ندارد.

دالکی با تأکید بر اینکه آسمان و طبیعت آن نظمی بسیار دقیق دارد، اضافه می‌کند: این نظم آن قدر زیاد است که نمی‌توان اتفاقاتی از این دست را به آن نسبت داد. البته وقتی یک موشک به فضا پرتاب شده، ممکن است به دلایلی سوخت خود را تخلیه کند یا بخشی از آن اجسام هنگام برگشت به زمین به دلیل اصطکاک با هوا شعله‌ور شده، بسوزد و نوری را در آسمان ایجاد کند. مردم هم این علایم را در آسمان دیده و شایعاتی برای آن نورها مانند موجودات فضایی و... می‌سازند. اما در این منطقه خاص که عنوان شد باید دید آیا آنجا پایگاهی برای فرستادن موشک وجود دارد یا نه؟

پدر نجوم آماتوری ایران در پایان می‌گوید: هر چند هستند افرادی که ادعای رویارویی و گفت‌وگو با موجودات فضایی را دارند و حتی کتاب‌هایی در این زمینه نوشته‌اند، اما به عنوان یک محقق خدمت همه مردم عرض می‌کنم ادعای مشاهده اشیایی نورانی در آسمان، تخیل است و من به آن اعتقاد و باور ندارم.  

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.