اطلاعی از مقوله خروج ۱۶۰قلم دارو از پوشش بیمه‌ها نداریم.

خروج ۱۶۰ قلم دارو از پوشش بیمه‌ها هنوز اعلام نشده است

قدس آنلاین- اطلاعی از مقوله خروج ۱۶۰قلم دارو از پوشش بیمه‌ها نداریم.

سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت:این موضوعی است که به شورای عالی بیمه مربوط می‌شود و جزو وظایف سازمان غذا و دارو نیست و چنانچه صحت داشته باشد هنوز ابلاغ نشده و ما اطلاعی از آن نداریم.

دکتر کیانوش جهانپور در عین حال قول می‌دهد در صورت ابلاغ این موضوع، آن را اطلاع رسانی خواهد کرد.

دکتر علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران نیز با اظهار بی اطلاعی از این موضوع می‌گوید: گویا این موضوع در شورای عالی بیمه به تصویب رسیده که قاعدتاً باید توسط دولت نیز تصویب و ابلاغ شود که تا امروز چنین ابلاغیه‌ای از سوی بیمه‌ها اعلام نشده است. بنابراین در عمل شاهد خروج هیچ دارویی از پوشش بیمه‌ها نیستیم.

وی ادامه می‌دهد: تنها داروهایی که در هفته هایی اخیر بحث خروج از پوشش بیمه‌ای آن‌ها مطرح شده داروهای بدون نسخه برای فروش بوده که این مسئله نیز هنوز از سوی بیمه‌ها ابلاغ نشده و همچنین این داروها با دفترچه‌های بیمه در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

وی می‌افزاید: هدف از اجرای طرح خروج داروهایی یادشده از لیست پوشش بیمه نیز متأثر از افزایش بارمالی به دولت در سال‌های اخیر بوده از این رو سعی شده، با این برنامه محدودیت‌هایی که در تأمین منابع برای ادامه طرح تحول نظام سلامت وجود داشته به این طریق کاهش یابد. البته این برنامه نیز مصوب شورای عالی بیمه بوده اما به دلیل واکنش‌هایی که به این قضیه صورت گرفته اجرای آن به تصویب دولت نرسیده و توسط بیمه‌ها اعلام نشده است. به این ترتیب روند پیشین حمایت‌های بیمه‌ای از عرضه داروهای قابل فروش بدون نسخه همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.