علی آبادکتول- محمدرضاصالح آلوستانی رئیس آموزش و پرورش علی آبادکتول گفت:اکثر معضلات اجتماعی در جامعه از فرزندان سرمی زند که والدین آنها از نعمت سواد بی بهره بودند.درصد باسوادی در شهرستان ۹۶/۶ درصد و بی سوادی ۷/۴ درصد است.

۹۶/۶ درصد از جمعیت علی آبادکتول با سواد هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس آموزش و پرورش علی آبادکتول در مراسم گرامیداشت هفته نهضت سواد آموزی در علی آبادکتول گفت:در حال حاضر ۶۷۰۰ نفر در این شهرستان از نعمت سواد محروم اند که ۲۱۰۵ نفر در شهر و ۴۵۹۵ نفر در روستاهای این شهرستان زندگی می کنند.

رئیس آموزش  وپرورش علی آبادکتول ادامه داد:از جمله نیازهای اساسی آموزش و پرورش، باسواد کردن اولیای دانش آموزان است. چرا که اکثر معضلات اجتماعی در جامعه از فرزندان سرمی زند که والدین آن ها از نعمت سواد بی بهره بودند.

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین نیازهای اساسی آموزش و پرورش و دغدغه مسئولین، با سواد کردن اولیای دانش آموزان به ویژه اولیای دانش آموزان روستایی می باشد و ما برای تحقق این امر(بالابردن سطح سواد) تشکیل کارگروه های تخصصی در مدارس را در دست اجرا داریم و باتوجه به معیارهای سواد در دنیا که شناختن تکنولوژی، مبانی اقتصادی و فرهنگی می باشد ما نیاز به والدینی داریم که بتواند با دانش و سواد خود حداقل های این معیارها و مواضع رو بشناسد، لذا در مدارس شهرستان حداقل دانش آموزان، به همراه والدین و معلمین خود یک کارگروه سواد آموزی را تشکیل دهند و در آن به فعالیت های آموزشی، بهداشتی و پرورشی بپردازند.

وی تاکید کرد:در روستاها نیز با تشکیل کمیته های سوادآموزی که با مشارکت دهیار، خانه بهداشت، امام جماعت و افراد فعال روستا، شکل دادیم سعی بر این شد که بتوانیم به کمک این دوستان سطح بی سوادی در روستاها را کاهش دهیم.

رئیس آموزش وپرورش علی آبادکتول کار آموزش یاران نهضت سواد آموزی را از منظر قرآن و احادیث، نگاه محورهای توسعه اجتماعی و بخصوص نیاز آموزش و پرورش در باسواد کردن اولیای دانش آموزان را کار با اهمیت و دشواری دانست وگفت:چرخیدن چرخ توسعه کشور مستلزم با سواد کردن این قشر تاثیرگذار و فعال در جامعه می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.