کرج- در حالی که موج نگرانی ناشی از زلزله هفته گذشته در البرز در حال فروکش کردن بود وقوع زلزله ۴/۲ ریشتری بامداد امروز چهارشنبه بار دیگر موجب نگرانی مردم در کرج وشهرهای اطراف شد.

بازگشت نگرانی به البرز با پس لرزه ۴/۲ ریشتری بامداد چهارشنبه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، پس از وقوع زلزله بامداد امروز که از آن به عنوان پس لرزه زلزله ۵/۲ ریشتری هفته قبل یاد شد بخشی از مردم سراسیمه به سطح خیابان ها آمدند و بار دیگر برخی نقاط شهری و به خصوص پمپ بنزین ها صحنه شلوغی و ترافیک شدید بود.

البته با توجه به ضعیف بودن لرزش زمین  و آمادگی روانی نسبی مردم این اتفاق طبیعی به مانند هفته قبل تبعات نداشت و زمینه ساز حضور بخشی از مردم به خصوص در کرج در مکان های عمومی شد.

با توجه به آمادگی دستگاه های مختلف، موج روانی ایجاد شده و هجوم مردم به سطح شهر با اطلاع رسانی به موقع نهادهای مختلف منتهی به اسکان بخش زیادی از مردم در اماکن ورزشی، سالن های ستاد بحران شهرداری و دیگر اماکن ایمن شد تا حداقل به نسبت هفته قبل و زلزله ۲۹ آذر هماهنگی بهتری رقم بخورد.

در ادامه و پس از ۲ ساعت ستاد مدیریت بحران استان البرز تشکیل جلسه داد و در نهایت رای به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها داد تا بسیاری از خانواده ها که با فرزندان خود شب را استراحت نکرده اند دغدغه رفتن به سر کلاس درس  را نداشته باشند.

در این ارتباط مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: تمامی دستگاه های امدادی، خدماتی و انتظامی پس از زلزله بامداد چهار شنبه در آماده باش کامل هستند وبا تقویت آمادگی اکنون جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

مهدی مهرور با اشاره به اینکه تیم های ارزیابی زلزله به محل وقوع اعزام شده اند افزود: تمامی شهرداری ها نیز با امکانات و تدابیری که از پیش مهیا کرده اند در آماده باش قرار دارند.

وی ادامه داد: تیم های اورژانس و آتش نشانی در نقاط مختلف استان مستقر هستند و بیمارستان های البرز با تمام ظرفیت آماده شده است.

یک کشته و75 مصدوم در زلزله بامداد چهارشنبه

مهرور به تلفات ومصدومان این حادثه طبیعی اشاره کردو گفت: زمین لرزه بامداد امروز استان البرز یک کشته و ۷۵ مصدوم برجای گذاشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز: از ۷۵ مصدوم این زمین لرزه ۵۳ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند و ۲۲ نفر نیز در مراکز درمانی بستری هستند.

مهرور با بیان اینکه تمامی این افراد هنگام خروج از منزل و به علت عجله کردن و بی احتیاطی دچار حادثه شده اند، افزود: مصدومیت هیچ یک از این مصدومان ناشی از تخریب آوار زلزله نبوده است و فرد جان باخته نیز یک مرد مسن بوده که به علت سکته ناشی از ترس و شوک هنگام وقوع زلزله جان باخته است.

وی افزود: به شهروندان توصیه می شود در چنین شرایطی خونسردی خود را حفظ کرده و با رعایت نکات ایمنی اقدامات لازم را انجام دهند.

این مسئول اضافه کرد: در روز چهارشنبه ۶ دی ماه به دستور استاندار البرز  تمامی مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه ها بجز امتحانات نهایی سال سوم متوسطه تعطیل است.

درپی وقوع زلزله ۴/۲ ریشتری  ۵۶ دقیقه بامداد روز جاری هیچ صدمه ای به زیر ساخت تأسیسات آب روستاهای استان البرز واردنشده است.

به گفته مهندس مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان البرزکلیه تأسیسات درمداربهره برداری بوده و خدمات آب روستاها به صورت پایدارتأمین و توزیع می شود.

کارشناسان امر از فعال شدن گسل ماهدشت خبر داده اند و این اتفاق ضرورت هوشیاری مردم را دوچندان کرده است.توجه بیشتر به آموزش افراد وطیف های مختلف جامعه در زمان وقوع این حادثه اصلی مهم در مواجهه با این اتفاق طبیعی است و باید به آن نگاهی جدی داشت.

پرهیز از ارائه مطالب  واخبار کذب و حرکت در مسیر ایجاد ارامش روانی در جامعه نیز می تواند در این شرایط بسیار موثر باشد و مردم را بیش از پیش در مواجهه با این اتفاق مهیا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.