رشت- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اولین همایش زایمان طبیعی در رشت با بیان نقش ارزنده ماده آغوز در شیر اولیه گفت: این ماده غذایی طی پروسه زایمان طبیعی از بدن مادر خارج می شود و به دلیل وضع حمل بارداری غیر طبیعی مانند سزارین این سیر طبیعی از بین رفته و بدن نوزاد ایمن نمی شود.

اهمیت شیر آغوز و افزایش دانش زایمان طبیعی جهش بزرگی را در این زایمان ایجاد می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر شاهرخ یوسف زاده در اولین جشنواره زایمان طبیعی که صبح چهارشنبه  دررشت برپا شد گفت: زایمان تنها بیماری است که بر خلاف همه  بیماریها که  فضای بدی را در خانواده ایجاد میکند ؛  با لذت و شعف و شادمانیهمراه است  و بهترین لحظه ها  را در زندگی مادر و اطرافیانش رقم میزند.

یوسف زاده چابک اظهار داشت  :طی سالهای گذشته استان گیلان در افزایش بی رویه زایمان سزارینف استان پیشتاز بودو

وی گفت :زایمان یک روند طبیعی است که اگر فردی این هدایت را انجام ندهد این زایمان به صورت خودکار و خودبخودی صورت میگیرد .

وی گفت :یکی از مواردی که از زایمان طبیعی استقبال نمیشود درد مادر هنگام زایمان است اما اکنون روشهای متعددی در ترویج زایمان طبیعی وجود دارد که مادر  درد را حس نکند و احتمال آسیب به مادرو نوزاد در این روش به حداقل می رسد .

یوسف زاده با اشاره به نحوه آموزش دهی مادران باردار و لزوم ترویج زایمان طبیعی خاطر نشان کرد:

آگاهی رساندن و اعتماد سازی زنان باردار از زایمان طبیعی ، وجود فضای مناسب برای زایمان طبیعی و وجود همسر زن باردار و همراهی کردن با او در هنگام زایمان به سلامت مادر و کودک کمک شایانی میکند.

یوسف زاده با بیان نقش  اولین ساعات شیردهی مادر به کودک گفت: در آغاز شیردهی در ۴۸ ساعت اول ماده ای به نام آغوز ترشح میشود که شاید  ارزش غذایی نداشته باشد اما ارزش ایمنی بسیار بالایی دارد که در خون مادر وجود داشته و در همان ساعات اولیه به نوزاد منتقل میشود .

وی افزود: نوزادی که به دنیا می آیند اگر از مصرف این شیر محروم باشند از این ایمنی نیز محروم میباشد و به همین علت است که اولین واکسن در دوماهگی به نوزاد زده میشود چون بدنش ایمن است .

وی افزود: ماده آغوز طی پروسه زایمان طبیعی صورت میگیرد و به دلیل وضع حمل بارداری غیر طبیعی مانند   سزارین این سیر طبیعی از بین رفته و بدن نوزاد ایمن نمی شود.

وی در پایان گفت: اهمیت شیر آغوز و افزایش دانش زایمان طبیعی جهش بزرگی را در زایمان طبیعی ایجاد خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.