یزد - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد گفت: منبع مالی به تنهایی هیچگاه باعث توسعه کشور نشده و تزریق پول به جامعه تا زمانی که فعالیت‌ها بر پایه دانش صورت نمی‌گیرد، یک سم مهلک است راه نجات اقتصاد کشور پایه‌ریزی آن براساس دانش روز است.

منبع مالی به تنهایی هیچگاه باعث توسعه کشور نشده است

به گزارش قدس آنلاین، علی زینی وند در نشست هم‌اندیشی با کار آفرینان حوزه فناوری استان، با اشاره به پتانسیل خوب نیروی انسانی در یزد، اظهارداشت: جهت گیری اقتصادی استان در این دوره  تکیه بر دانش و تکنولوژی‌های به روز با استفاده از نیروی انسانی است و حوزه علم وفناوری باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد .

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح و تغییر رفتارها و دیدگاه‌ها در خصوص ایجاد اشتغال، افزود: در حال حاضر برای ایجاد اشتغال روی تامین منابع تمرکز می‌کنیم که این دیدگاه درستی نیست و باید بتوان با فکر جدید و نیاز سنجی بازار اشتغال‌زایی کرد .

این مسئول تصریح کرد: منابع مالی، زمان و راهبردهای استان را در بخش اقتصاد باید در مشاغل خرد و در صنایع بزرگ به صورت عادلانه تقسیم کرد زیرا هر کدام نقش مهمی در اقتصاد استان ایفا می‌کنند .

وی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی، گفت: تفسیر درست اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت های نهفته استان است که مورد بی‌توجهی قرار گرفته و شرکت‌های دانش بنیان و فناور یکی از این ظرفیت‌ها محسوب می‌شوند .

زینی‌وند فراهم شدن زمینه‌های ورود مدیران عامل شرکت های دانش بنیان به اتاق های فکر و سیاست‌گذاری استان را یکی از برنامه‌های آینده تیم اقتصادی استان دانست و بر حضور این شرکت ها در کارگروه‌های پژوهش و فناوری و اقتصاد مقاومتی تاکید کرد .

وی توجه به بازاریابی و نیاز سنجی بازار برای تولید محصول مورد نیاز را یکی از راهکارهای حل مشکلات شرکت های فناور عنوان کرد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع  استانداری یزد در پایان خواستار کمک شرکت های فناور در ارائه طرح های گردشگری، محیط زیست و صنایع کم آبخواه برای استان شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.