قزوین_ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر عاشورا نبود حماسه ۹ دی و اتمام فتنه ۸۸ اتفاق نمی افتاد و عاشورا جریان فتنه را تمام کرد.

عاشورا منشأ خلق حماسه ۹ دی شد/ باید در برابر زیاده خواهی ها مقابله کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدحسین صفار هرندی ظهر روز چهارشنبه در همایش ماندگار ۹ دی که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ۹دی به تبع تحریکات بی‌شرمانه دشمنان نظام اتفاق افتاد و برای تمام کسانی که تصور می‌کردند اگر مردم با زمان پیروزی انقلاب فاصله بگیرند انگیزه چندانی برای دفاع از نظام ندارند، حجت بود؛ خداوند حجت ۹ دی را روبروی این طرز تفکر قرار می‌دهد و ثابت می‌کند اگر مشکلی باشد در خسته‌ها و در راه مانده‌ها است و نباید از مردم مایه بگذارند. 

وی با بیان اینکه گاهی کسانی با استفاده از جایگاه‌های به میراث رسیده خود کارهایی می‌کنند که در کام مردم خیلی تلخ است ولی آنقدر رشادت در این مردم وجود دارد که فرق بین ذات و عرض را تشخیص می‌دهند، افزود: مردم می دانند ذات و تراوشات نظام جمهوری اسلامی، فساد نیست بلکه ماهیت این انقلاب، مقابله با فساد، کج فهمی ها و ناروایی هایی بوده که هر روز ممکن است نمایان شود؛ 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نظام با وجود برخی کاستی ها، وسیله حل المسایل بسیاری از مسائل و پیچیدگی ها بوده است که یک نمونه آن نقش آفرینی مقتدرانه برای ایجاد امنیت ای که خودش جزو آن است،ادامه داد: ایران به عنوان نقطه امنیت بوده که محصول شجاعت و جانزدن در برابر امواج ناگوار در کشور است؛ ملت ایران ملتی است که در برابر جریان تروریسم جانزند و ایستاد و علی رغم تحلیل های اشتباهی که افرادی می خواستند به نوعی با مصالحه بر سر موجودیت جریان شرارت ما را روی میز سازش بکشند که البته انقلاب در برابر آن ایستادگی کرد و امروز همه این را پذیرفته اند که ایستادگی و مقاومت داعش را از صفحه روزگار حذف کرده است.

صفارهرندی یادآور شد:علیرغم تحلیل‌های غلطی که برخی مطرح می‌کردند و می خواستند ما را به یک مصالحه بر سر جریان مسالمت پای میز مذاکره بنشانند، نظام کوتاه نیامد و ایستاد؛  جریان ایستادگی در برابر داعش، از نوع ایستادگی مشروعیت بوده چراکه اگر در سوریه و عراق با آن مبارزه نمی شد، باید در داخل کشور با آنها مواجه باشیم؛ انقلاب اسلامی توانایی مدیریت یک بحران منطقه ای را داشته است.

وی عنوان کرد:  ۱۸ مورد حمایت صریح و مستقیم آمریکایی‌ها برای داعش تصویربرداری شد و تصاویر آن را مستند آماده کردیم و برای سازمان ملل فرستادیم. 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این انقلاب توانایی مدیریت کردن یک بحران بزرگ منطقه‌ای را داشته و موفق شده است بنابراین اگر این اتفاق در داخل هم باشد قطع به یقین می‌تواند آن را با مدلی مشابه آن مدل مدیریت کند،خاطرنشان کرد: می توانیم تمام مشکلات کشور را حل کنیم که برای تحقق این مهم، نیازمند یک مدل موفق هستیم؛ ایجاد امنیت در منطقه نمونه ای از این مدل موفق است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اگر عاشورا نبود حماسه ۹ دی و اتمام فتنه ۸۸ اتفاق نمی افتاد و عاشورا می تواند فتنه را سرنگون کند. 

صفارهرندی تصریح کرد: باید در برابر زیاده خواهی هایی که از مال مشروع خودمان است انجام می شود، باید مقابله کنیم چراکه اگر آموزه اعتقادی در جامعه محقق شود، فاصله غنی و فقیر زیاد نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نظام فکری که در درون خود راه گشایی دارد چه نیازی به بیرون دارد؟ فتنه یعنی آن چه خود داریم بخواهیم از بیگانه درخواست کنیم وقتی برای تحقق نیازهای خود دارایی های دورنی را زیرپاگذاشته و به بیگانه توجه کنیم، فتنه ایجاد می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن بیرونی حواسش جمع است و روی عناصر نشان دار وابسته به امریکا کار نمی‌کند بلکه روی کسانی سرمایه گذاری می کند که از جنس ما هستند، افزود: وقتی دشمن نمی‌تواند از مسیر طبیعی کاری انجام دهد بنابراین به بدعت متوسل می شود و حتی بحث واقعه عاشورا را هم تحریف کرده و می گوید امام حسین(ع) با یزید سازش کرد. 

صفارهرندی عنوان کرد: صفار هرندی یادآور شد: برای اینکه با فتنه مواجه نشویم، آن زمان که احساس آرامش می‌کنیم باید به فکر باشیم و با تدبیر بیاندیشیم نه شب انتخابات که بدترین و پلیدترین جلوه بازی‌های سیاسی همین مواقع مشاهده می شود که البته بصیرت نیز در این زمینه موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم بافهم صحیح از مسایل، حل تمام مسایل را به پیش برویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.