گرگان- دوره آموزشی تنظیم بودجه و نحوه تهیه دفترچه عوارضی برای سال ۱۳۹۷ شهرداری های استان توسط دفتر امورشهری و شوراهای استانداری گلستان برای شهرداران، مسوولین مالی شهرداری ها، اعضای شوراهای اسلامی شهر، دبیران هیات انطباق فرمانداری ها به مدت ۲ روز برگزارشد.

دوره آموزشی تنظیم بودجه و نحوه تهیه دفترچه عوارضی شهرداری ها برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدحمیدی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: برگزاری این دوره آموزشی در استان که به مدت ۲ روز در دو منطقه شهرهای شرق استان در گنبدکاووس و شهرهای غرب استان در گرگان برگزار شد با هدف هماهنگی و انسجام بیشتر در رعایت قوانین و آئین نامه های موجود صورت پذیرفت.
 وی گفت: ازآن جایی که شوراهای اسلامی شهرها در اولین سال از دوره پنجم شوراهای اسلامی هستید باید در تنظیم بودجه و نحوه تهیه دفترچه عوارضی برای سال ۹۷ بسیار دقت نمایند و آشنایی اعضای محترم شوراهای اسلامی با قوانین، مقررات و بخشنامه های موجود در این خصوص بسیار حائزاهمیت است.
مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری در ادامه همچنین خاطرنشان کرد: این دوره تخصصی وآموزشی به همین منظور در استان برگزار میگردد و با توجه به اینکه در زمان حساسی قرار داریم و فصل و زمان تنظیم بودجه و تهیه دفترچه عوارضی برای سال ۹۷ است که برای این موضوع نیز مهلت قانونی (تا ۱۵ ام بهمن ما هرسال) در قانون تعریف شده است وآینده کاری یکسال شهرداریها را رقم خواهد زد.
 حمیدی افزود: اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر که وظیفه بررسی و مصوب نمودن لایحه بودجه و همچنین دفترچه تعرفه عوارض ارسالی از شهرداری ها برای سال بعد را دارند،   از کارشناسان شهرداری ها پرسش وپاسخ بسیار نماید تا قانع شوند و شهردارها و مسئولین مالی نیز برای شوراها توضیح کافی و لازم بدهند تا تمامی نکات مبهم را مرتفع نمایید که یک بودجه و تعرفه عوارض خوب و جامع برای شهر خود تنظیم نمایند اما بعد از مصوب نمودن دیگر هیچ کس حق عدول از آنرا نخواهد داشت.
 شایان ذکر است  اولین روز از این دوره آموزشی برای شهرهای شرق استان به میزبانی شهرداری گنبدکاووس و دومین روز برای شهرهای شرق استان به میزبانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان برگزار شد.
گفتنی است در این دوره آموزشی مدرسین در سه مبحث تخصصی؛ نکات قانونی وآموزشهای لازم از جمله دیدگاها و حساسیت های سازمان بازرسی نسبت به اجرای قوانین شهرداریها و نحوه وصول درآمدها و دفترچه تعرفه عوارض، اشکالات و نقض قوانین در شهرداریها در سالهای گذشته، تفسیر قوانین و مقررات و بخشنامه های جدید وزارت کشور و سازمان شهرداریها در خصوص نوشتن بودجه دفترچه تعرفه عوارض سال ۹۷ نحوه نوشتن تعرفه عوارض و همچنین آرای دیوان عدالت اداری که در زمینه مباحث مطروحه صادر گردیده را خدمت شرکت کنندگان در کلاس ارائه نمودند و در پایان نیز پرسش و پاسخهای لازم صورت پذیرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.