زاهدان-مدیرکل ارشاد استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۱۰۰۰ اثر در ۸ زبان مختلف به دبیرخانه دومین کنگره بین‌المللی شعر پیامبر مهربانی در سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

ارسال بیش از ۱۰۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره بین‌المللی شعر پیامبر مهربانی

به گزارش قدس آنلاین، حسین مسگرانی با اشاره به اینکه آثار ارسالی به زبان‌های فارسی، عربی، ترکی، اردو، پشتو، کردی، بلوچی و ترکمنی و همچنین گویش سیستانی ارسال شده، اظهار داشت : همانطور که پیش‌بینی می‌شد استقبال خوبی از دومین دوره این جشنواره وحدت‌آفرین صورت گرفته و آثار ارسالی تقریباً ۲ برابر نخستین کنگره است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اشعار در حوزه کلاسیک و سپید و به زبان فارسی ارسال شده، ادامه داد: در حوزه سپید ۳۷۹ اثر و در حوزه کلاسیک ۱۲۴ اثر به دبیرخانه رسیده که داوری نهایی آثار نیز روز گذشته انجام شده است.

مسگرانی با اشاره به اینکه این کنگره شعر بین‌المللی از ۱۳ دی‌ماه به مدت ۲ روز در زاهدان برگزار می‌شود، افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده مراسم افتتاحیه در سالن سینما هلال زاهدان برگزار می‌شود و اختتامیه نیز ۱۴ دی‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شعرا و هنرمندان نامدار کشور در زاهدان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تجلیل از مفاخر حوزه شعر استان، برگزاری کارگاه شعر و شعر خوانی و کارگاه آشنایی با سبک‌های شعر از جمله برنامه‌های جنبی در نظر گرفته شده برای این کنگره است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.