فردیس- عضو شورای اسلامی شهر فردیس گفت: خیابان اهری و بلوارهای ارم و طالقانی به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز از نقاط آسیب پذیر شهر فردیس در مواجه با زلزله محسوب می شوند.

اعلام نقاط آسیب پذیر شهر فردیس در هنگام زلزله

سید حسن افتخاریان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارداشت: بافت های حساس و آسیب پذیر شهر فردیس توسط شهرداری شناسایی و جهت بازسازی آن اماکن از طرف شورا و شهرداری تسهیلاتی اعطا می شود.

وی با اشاره به آمادگی مدیریت شهری فردیس برای مقابله با زلزله گفت: شورای شهر فردیس از هفته گذشته تاکنون فعالیت های نظارتی خود را آغاز کرده است.

عضو شورای شهر فردیس ادامه داد: پس از وقوع زلزله های اخیر هریک از اعضای شورا در سطح شهر حضور پیدا کردند و ضمن دعوت شهروندان به آرامش آن ها را به اماکن عمومی هدایت کرده اند.

افتخاریان به بازگشایی اماکن ورزشی و عمومی شهرستان فردیس در هنگام وقوع زلزله اشاره کرد و گفت: پس از وقوع زلزله و چند روز پس از آن تمامی اماکن عمومی و سالن های ورزشی برای میزبانی از شهروندان آمادگی لازم را دارند.

وی افزود: این اماکن به صورت سوله هستند و محیطی امن برای شهروندان محسوب می شوند و حتی در اواخرهفته گذشته که شهر در حالت هشدار قرار داشت برنامه هایی برای سرگرمی کودکان و خانواده ها در این اماکن انجام شد.

رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر فردیس به برنامه های این شورا برای بازسازی بافت های فرسوده نیز اشاره کرد و گفت: علی رغم مشکلات مالی زیادی که با آن ها مواجه هستیم اما به طور حتم حفظ جان شهروندان از هر پروژه ای مهم تر است.

افتخاریان ادامه داد: با توجه به هماهنگی شورای شهر و شهرداری فردیس مقرر شد تا از برخی هزینه ها که از اهمیت کمتری برخوردار هستند صرف نظر شود و به جای آن ها ترمیم بافت های فرسوده در اولویت قرار گیرد.

وی به تاسیس سرای محله در نقاط مختلف شهر فردیس اشاره کرد و گفت: دراین ارتباط بودجه ای جهت تاسیس آنها  در نظر گرفته شده است.

عضو شورای شهر فردیس در پایان تصریح کرد: این سرای محله ها به صورت سوله هایی تاسیس می شوند و ضمن انجام فعالیت های فرهنگی و ورزشی در مواقع بحرانی میزبان شهروندان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.