زاهدان-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مردم استان در صورت وقوع هرگونه حیوان گزیدگی سریعاً جهت واکسیناسیون رایگان به مراکز درمان پیشگیری از هاری مراجعه کنند.

واکسیناسون هاری در مراکز درمانی سیستان و بلوچستان رایگان است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی طباطبایی در کارگروه ویژه بیماری هاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت:  مردم استان در صورت وقوع هرگونه حیوان گزیدگی سریعاً جهت واکسیناسیون رایگان به مراکز درمان پیشگیری از هاری مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیماری هاری یک بیماری ویروسی کشنده است که غالباً توسط گزش حیوانات هار منتقل شده و در صورت بروز علائم بالینی بیماری منجر به مرگ بیمار می‌شود.

وی تصریح کرد: در چند روز اخیر در پی حمله یک قلاده سگ به یک گله شتر در شهرستان خاش، شاهد اتلاف تعدادی از شترها بودیم و نتیجه آزمایش تعدادی از نمونه‌های تهیه شده از شترهای تلف شده از نظر بیماری هاری مثبت بوده و بلافاصله تیم‌های دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقدامات کنترلی در راستای پیشگیری از گسترش این بیماری را آغاز کردند.

طباطبایی با اشاره به اینکه  خوشبختانه موردی از ابتلای انسانی به هاری در چند روز اخیر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رخ نداده، تاکید کرد: واکسیناسیون  سگ‌های صاحب‌دار در منطقه با جدیت در حال پیگیری و انجام است و با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته شاهد وقوع مواردی از هاری انسانی در شمال استان و افزایش موارد حیوان گزیدگی  بوده‌ایم، ضروری است نسبت به تشدید فعالیت کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد اقدام و تصمیماتی در زمینه جلوگیری از ورود سگ‌های بی‌صاحب به داخل استان صورت پذیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه ضمن تقدیر از عملکرد  رسانه‌ها جهت انعکاس مطلوب برنامه‌های سلامت از آنان خواست اخبار موثق سلامت را فقط از مسئولان حوزه‌های سلامت دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.