در نشست هیأت مدیره مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه ها به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکترخسروپناه، دکتر غلامرضا خواجه سروی به عنوان مدیر عامل مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه ها انتخاب شد.

به گزارش قدس آنلاین، صبح امروز در نشست اعضاء هیأت مدیره مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه ها، که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکترعبدالحسین خسروپناه، رئیس هیئت مدیره این مجمع و با حضور اعضای موسس آن برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات مدیرعامل پیشین مجمع؛ به اتفاق آراء دکتر غلامرضا خواجه سروی برای برعهده گرفتن سمت مدیرعاملی این مجمع برگزیده شد.

این مجمع بین المللی به عنوان یک NGO علمی از سال ۲۰۱۲ میلادی فعالیت خود را در قالب کنفرانس ها و هم اندیشی های جهانی با حضور اساتید مسلمان دانشگاه های ۵ قاره جهان، آغاز کرده است.

شکل گیری این مجمع نیز به نشست اساتید جهان اسلام و صاحب نظران اجلاس بیداری اسلامی در سال ۱۳۹۱ که خاتمه آن نیز با دیدار ۶۰۰ تن از اساتید مسلمان ایرانی و غیر ایرانی با مقام معظم رهبری همراه بوده است، برمیگردد.

مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه ها هم اکنون متشکل از شانزده کارگروه تخصصی، سازمان مردم نهادی است که به فعالیت های فرهنگی و دانشگاهی در سطح جهان اسلام می پردازد و هدف اصلی آن برقرار ساختن ارتباط میان اساتید دانشگاه های مسلمان در سطح بین الملل به منظور زمینه سازی علمی برای تمدن نوین اسلامی است.

دکتر غلامرضا خواجه سروی، معاون فرهنگی-اجتماعی پیشین وزارت علوم، به جهت ضرورت و اهمیت فعالیت های این مجمع از عضویت در شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استعفاء داده و با رأی هیئت مدیره مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه ها، مدیریت آن را برعهده گرفته اند. دکتر خواجه سروری پیش از این در سمت های مختلف دانشگاهی و پژوهشی فعالیت داشته اند:

    عضویت در هیأت مرکزی نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاهیان

    رئیس کمیسیون دائمی هیات امنای موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

    رئیس کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه علامه طباطبائی

    رئیس کمیسیون دائمی هیات امنای پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی

    رئیس کمیسیون دائمی هیات امنای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

    عضو هیأت امناء موسسه پژوهشی فرهنگ، هنر و ارتباطات

    عضویت در هیأت ممیزه مرکزی علوم انسانی

    عضویت در شورای ستاد تاسیس و حمایت از کرسی های اسلام شناسی در موسسات آموزش علمی و دانشگاه های خارج از کشور

    عضویت در شورای حمایت و نظارت بر انجمن ها و اتحادیه های علمی دانشجویی

    عضویت در هیأت مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

    عضویت در کمیته علوم سیاسی و روابط بین الملل شورای برنامه ریزی آموزش عالی

    ریاست کمیته تخصصی معارف و علوم اسلامی

    نائب رئیس هیأت مرکزی نظارت بر کرسی های آزاد اندیشی

    دبیری هیأت مرکزی نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاهیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.