مشهد- معاون اول رئیس جمهور گفت: واقعیت این است که کشور ما روی گسل بوده و باید ساختمان های مستحکمی در برابر زلزله بسازیم.

واقعیت را بپذیریم/ کشورمان روی گسل است

به  گزارش قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در افتتاح خانه های بازسازی شده مناطق زلزله زده روستای صالح خانی از توابع بخش رضویه مشهد اظهار کرد: خوشحالم که این توفیق نصیبم شد تا برای افتتاح واحدهای مسکونی زلزله زده خراسان رضوی حضور پیدا کنم.

وی افزود: متاسفانه کشور ما از نظر گسل شرایط نامناسبی دارد و هرساله تعدادی زلزله داریم که خسارات مالی و جانی از این مسیر متوجه مردم می شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در این راستا مهمترین کاری که باید انجام دهیم این است که این واقعیت را بپذیریم کشورمان روی گسل ها قرار دارد. لذا باید ساختمان هایمان را در برابر زلزله مستحکم کنیم و برای تحقق این مهم نیازمند عزم جدی هستیم.

وی ادامه داد:  زلزله تهران یک اخطار به ملت و دولت است که اگر در شهری مانند تهران زلزله بیاید آسیب بزرگی وارد می کند و به همین دلیل باید استحکام بخشی ساختمان ها را جدی بگیریم.

جهانگیری ابراز کرد: از حدود ۶ میلیون واحد مسکونی روستایی تاکنون ۲ میلیون به همت بنیاد مسکن ، دولت و مردم مقاوم سازی شده اند. تجربه بازسازی منطقه زلزله زده فریمان نشان داد که می شود در یک مقطع زمانی کوتاه بازسازی خانه ها را انجام داد و به زمستان هم نرسید.

وی تاکید کرد: بافت های فرسوده در شهرهای بزرگ باید با کمک مردم و دولت بازسازی شود و از این طریق کشور را در برابر زلزله مقاوم کنیم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: همچنین باید برای اشتغال روستاییان راهکاری پیدا کنیم. منابع خوبی برای ایجاد اشتعال برای روستاییان در نظر گرفته ایم  و روستاییان هم نباید خودشان را دست کم بگیرند.

وی گفت: شما جوانان باید جلودار ایجاد حرفه ای شوید که هم برای خودتان اشتغال زایی کند و هم چند نفر دیگر را مشغول کنید. نمی شود در روستایی اینگونه گفته شود که برای کار باید بذری کاشت و به امید باران نشست، حتما باید به کارهای دیگر فکر شود که مردم، جوانان و بانوان را به خود مشغول کند. البته این موضوع راهکار دارد که به امید خدا مسئولان مشهد و استان همت خواهند کرد. به نظر ما بخشداری و دهیاری موفق است که بتواند از منابع موجود به نحو احسن در روستا و بخش خود استفاده کند.

جهانگیری تاکید کرد: من امیدوارم سال آینده که به مشهد آمدم استاندار بگوید جوانان صالح آباد به روستای خودشان برگشته و مشغول کار شده اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.