وزیر ورزش و جوانان با اشاره به افتخارات کسب شده در والیبال گفت: ما در هندبال و بسکتبال ظرفیت های بالایی داریم و این پتانسیل وجود دارد که در این رشته ها نیز افتخارات والیبال را تکرار کنیم.

می‌توان در هندبال و بسکتبال افتخارات والیبال را تکرار کرد/ باید در المپیک توکیو یک نتیجه تاریخی کسب کنیم

به گزارش قدس آنلاین، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در مجمع انتخاباتی والیبال گفت: قرار بود در ابتدا داورزنی صحبت کند و بعد من اما کلیپی که نمایش داده شد بخشی از زحمات داورزنی را نشان داد که شاهد صحنه‌های حماسی بود که همواره در تاریخ ورزش کشور به عنوان بخش طلایی به یادگار خواهند ماند. به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست. تشکر می‌کنم از همه که تلاش و در رای گیری حضور پیدا کردند.

وی افزود: به ضیایی تبریک می‌گویم و برایش آرزوی موفقیت دارم. او به عنوان همکار داورزنی در ۱۱ سال گذشته در بخش‌های مختلف تلاش کرد و مدیر توانمندی بود نه تنها در بخش سیاسی و اجرایی که در ورزش هم موفق بود. امیدوارم افرادی مثل داورزنی مانند گذشته حامی و یاور والیبال باشند. دوران رقابت تمام شد و دوران رفاقت شروع شد. همه تلاش می کنند تا غرور مردم حفظ شود و موفقیت ها ادامه پیدا کند. در سال های گذشته گرفتن یک ست از تیم های آسیایی یک آرزو بود و حالا شرایط فرق کرده است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: مجموعه ای آمد و تلاش کرد و فعل خواستن را صرف کرد تا اینکه امروز والیبال ایران در سطح دنیا جز برترین ها است. افتخاری که خیلی ها فکر می کردند به این راحتی دست یافتنی نیست ممکن شد و تیمی نیست در دنیا که ما شکستش نداده باشیم. خسته نباشید می گویم به داورزنی و به دلیل سابقه خوبی که در بخش های مختلف داشت تصمیم گرفتیم از وی به عنوان معاون وزیر استفاده کنیم. او پیوند ویژه ای با والیبال داشت و قرار است این حمایت را از همه رشته ها داشته باشد.

سلطانی فر در ادامه به سایر رشته های توپی اشاره کرد و گفت: اتفاقی که در والیبال افتاده را می‌توان در بسکتبال و هندبال هم رقم زد. ظرفیت خوبی در هندبال وجود دارد که باید از آن استفاده کرد. در بسکتبال هم همین شرایط وجود دارد و سرشار از استعداد است. با حمایت خاصی که خواهیم داشت در این رشته ها هم قدرت جهانی خواهیم شد.

وی درباره برنامه های وزارت ورزش و جوانان نیز اظهار داشت: از یک سال و چند ماه قبل چند برنامه را اعلام کردیم و قرار شد برای ساماندهی ورزش کارهایی بکنیم. قدم‌ اول جمع کردن حاشیه ها بود تا همه ظرفیت های ورزش در راستای اهداف مان به کار گرفته شود و از جنجال سازی های بی مورد دوری کنیم که تا حدود زیادی به آن رسیدیم. هنر ما این است در راستای سیاست های دولت از تمام ظرفیت های ورزش استفاده کنیم. در گام بعدی قرار شد کاری کنیم اداره امور فدراسیون ها تعیین شود. پیش از من خیلی از فدراسیون ها بلاتکلیف بودند و ما قول دادیم تعیین تکلیف کنیم. در این مدت این ساماندهی انجام شد و در یک ماه گذشته انتخابات ۱۰ فدراسیون را برگزار کردیم که یک افتخار است و در چند روز آینده تکلیف سه فدراسیون دیگر هم مشخص می شود. از مهمترین دستاوردهای ما این بود که در چارچوب مقررات این ساماندهی را انجام دهیم و شرایطی ایجاد کنیم که فدراسیون ها بتوانند با رویکرد مشخص پیش بروند.

وی افزود: خوشبختانه در بسیاری از انتخابات ها افراد جدیدی آمدند که سیاست ما را در فضای جدید اجرا می کنند. با همین رویکرد کار را پیش می بریم و سیاست جوانگرایی هم عملی خواهد شد این در حالی است که از پیشنهادات پیشکسوتان هم استفاده خواهیم کرد تا با این سیاست بتوانیم افتخارات جدیدی کسب کنیم.

سلطانی فر با اشاره به بازی های آسیایی و المپیک گفت: در سال ۲۰۱۸ جام جهانی و بازی های آسیایی و پاراآسیایی را داریم. ستاد مربوطه با همکاری کمیته ملی المپیک کارها را شروع کرده و شرایط فدراسیون ها رصد شده است. از همین ایام مباحث المپیک ۲۰۲۰ را هم آغاز می کنیم تا سهمیه های زیادی بگیریم. در رشته هایی مانند کاراته و سنگ نوردی هم باید به گونه ای پیش برویم که نتیجه تاریخی در توکیو بگیریم و افتخار بزرگی برای ملت ایران رقم‌ بخورد. بازهم از زحمات ۱۱ سال داورزنی و یزدانی خرم و... تشکر می‌کنم که خون دل خوردند تا والیبال به روزهای اوج خود برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.