گرگان- استاندار گلستان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت:در موضوع اشتغال ثبت شده در سامانه رصد استان ،یکی از مهم ترین موضوعات راستی آزمایی است.

یکی از شاخص ها محرومیت زدایی از مناطق روستایی است
به گزارش قدس آنلاین، سید مناف هاشمی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای برج چهار  امسال که این سامانه در استان فعال شده است تحرک و پویایی خوبی را در ادارات و نهادها می بینیم که جای امیدواری است.
هاشمی بیان کرد: تا ۲ وماه نیم گذشته عدد این سامانه در بحث اشتغال ۴ هزار شغل بود که هم اکنون به ۱۲ هزارو ۶۶۹ عدد رسیده است که نشان از پویایی وجهش کارها دارد.
وی تصریح کرد: سازمان صنعت و معدن تجارت نیز تا ابتدای آبان ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت کرده بود که امروز این رقم به ۲۶۷ میلیارد تومان رسیده است و ۱۷۷ واحد تولیدی به هر دلیلی رونق بهتری گرفته اند.
استاندار افزود: سامانه رصد قابلیت  دسترسی را برای همه مدیران فراهم کرده است و این احتمال وجود دارد که برخی از این اشتغال به مرور از سامانه خارج شده باشد.  
هاشمی در ادامه با بیان این که یکی از شاخص های ما محرومیت زدایی است، گفت: تولید محصول در روستاها می تواند مانع واردات شود و ایحپجاد صنایع بزرگ در نقاطی که تعداد زیادی روستا در کنار هم هستند می تواند زمینه مهاجرت معکوس را فراهم نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.