وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیشترین سهم اشتغال فراگیر در کشور به استان های محروم و کمتر توسعه یافته که با توسعه نابرابر مواجه شدند، اختصاص می یابد.

اختصاص بیشترین سهم اشتغال فراگیر به استان های محروم کشور

به گزارش قدس آنلاین، علی ربیعی امروز پنج شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سقز گفت: سفرهای استانی ما موجب شناخت بیشتر مناطق مختلف کشور و روحیه و انگیزه گرفتن زیادتر برای انجام خدمت به مردم می شود.

وی اضافه کرد: در سفرهایی که به شهرهای مختلف کشور می کنیم ۷۰ درصد مباحثی که مطرح می شود یکسان است و ۳۰ درصد هم مربوط به مسائل خاص منطقه است.

وی با بیان اینکه برش شهرستانی و روستایی طرح اشتغال مشخص شده است، عنوان کرد: برنامه ریزی برای گسترش و تقویت تعاونی های مرزی شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: کانون رشد و توسعه اگر از خود سقز ایجاد نشود بی شک شرکت های دیگر زیاد تمایل برای حضور نخواهند داشت.

ربیعی بیان کرد:  سرمایه گذار وقتی پویایی و حرکت را در منطقه ای ببیند خود خواهان سرمایه گذاری در چنین جایی خواهد شد.

وی بر تشکیل جوامع محلی روستایی در این شهرستان تاکید کرد و گفت:  سقز دارای فرهنگ کهن و قدیمی ومرکز کار و تلاش و مهد روشنفکری منطقه بوده است.

این عضور کابینه دولت دوزادهم با اشاره به اینکه فرصت های خوبی چون مرز در این منطقه وجود دارد، بیان کرد:  در سرشیو اگر بازارچه سیف شکل گیرد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وزیر تعاون بر پیوستگی مرز با کشاورزی تاکید کرد و افزود: محصولات کشاورزی می تواتد کانون توسعه در شهرستان سقز شود و این فقط مختص صنعت نیست.

ربیعی بیان کرد: چون متولدین دهه ۶۰ در دولت دکتر روحانی وارد بازار کار شد نیروی کار در کشور اینگونه زیاد و نیاز به کار هم افزایش یافت.

وی عنوان کرد: بیشترین سهم اشتغال فراگیر در کشور به استان های محروم و کمتر توسعه یافته که با توسعه نابرابر مواجه شدند، اختصاص می یابد.

علی ربیعی اظهار داشت: در بودجه کشور، نگاه ویژه به کردستان بیشتر از سایر استان ها دیده می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.