گرگان- نماینده مجلس شورای اسلامی در شرق استان گفت:در استان ۴۶ درصد جمعیت ساکن روستاها هستند در حالیکه این میزان در کشور ۲۵ درصد اعلام شده است.

 ۴۶درصد جمعیت گلستان ساکن روستاها هستند
به گزارش قدس آنلاین، شهرام کوسه غراوی امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه هنوز روستاهای استان با محرومیت های زیادی مواجه هستند، اظهارداشت: ۱.۵ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه اقتصادی روستاها مصوب شده که می تواند امنیت و اشتغال را برای آنها به دنبال داشته باشد.
وی با بیان اینکه جمعیت روستایی استان از متوسط کشوری بالاتر است، گفت: در استان ۴۶ درصد جمعیت ساکن روستاها هستند در حالیکه این میزان در کشور ۲۵ درصد اعلام شده است.
وی با تأکید بر رعایت توازن منطقه ای در توزیع بودجه ها گفت:  در هزینه کرد اعتبارات باید نظارت جدی تری وجود داشته باشد زیرا تجربه های گذشته نشان داده برخی از طرح ها موفق نبوده است.
غراوی یادآور شد: طرح ضربتی در دولت اصلاحات و طرح بنگاه های زودبازده در دولت های نهم و دهم اجرا شد اما نتوانست اشتغالی برای روستاییان ایجاد کند.
وی افزود: دولت قول داده تا پایان امسال ۹۷۰ هزار شغل در کشور ایجاد کند اما فکر نمی کنم این قول محقق شود، معتقدم شاید دولت بتواند ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار شغل ایجاد کند.
نماینده گالیکش، مینودشت، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران گفت:  برخی سخت گیری هایی که وجود دارد که سرمایه گذاران را نگران می کند، در بسیاری از استان ها حمایت های زیادی از سرمایه گذاران می شود که انتظار داریم در استان هم شاهد این اتفاقات باشیم.
وی افزود: برای اینکه تسهیلات منحرف و هدر نرود باید ابتدا ظرفیت روستاها و توانمندی افراد متقاضی شناسایی و احصاء شود.
غراوی ادامه داد: در حوزه انتخابیه بنده ۴۴۰ روستا وجود دارد که باید در توزیع اعتبارات، توازن مورد تأکید و توجه قرار بگیرد.
وی بیان داشت: از اعتبارات صندوق توسعه ملی قرار است در مرحله نخست ۱۶۸ میلیارد تومان به استان اختصاص می یابد که باید بر روند توزیع و جذب آن نظارت جدی وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.