نتایج نظرسنجی «ایپسوس» حاکی از آن است که ۷۴ درصد از مردم کانادا، داعش را بزرگترین تهدید برای امنیت ملی کشور خود می‌دانند.

اکثر کانادایی‌ها داعش را بزرگترین تهدید برای امنیت ملی خود می‌دانند

به گزارش قدس آنلاین، طبق نتایج نظرسنجی «ایپسوس»، اکثر مردم کانادا داعش و کره شمالی را بزرگترین تهدید برای امنیت ملی خود می‌دانند.

این نظرسنجی که به طور اختصاصی برای «گلوبال نیوز» انجام شده‌ است، به این نتیجه رسید که ۷۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، داعش و بعد از آن ۷۳ درصد کره شمالی را در رده دوم بزرگترین تهدید برای امنیت ملی کانادا قلمداد کرده‌اند.

گروه‌های تروریستی چون القاعده و افراط‌گرایان بومی طرفدار گروه‌های تروریستی هم با ۷۳% در جایگاه سوم بزرگترین تهدید قرار گرفته است. 

طبق این گزارش، در حالیکه نبرد با داعش در سراسر عراق و سوریه به نتیجه رسیده، در میان مسئولان ایمنی عمومی در خصوص خطراتی که جنگجویان خارجی می‌توانند به همراه داشته باشند، نگرانی‌هایی به وجود آمده است.

طبق گزارش جدید ایمنی عمومی کانادا، افراط‌گرایانی که از گروه‌هایی چون داعش و القاعده الهام گرفته‌اند همچنان یک تهدید تروریستی در کانادا به حساب می آیند.

در این گزارش برآورد شده است که در حال حاضر ۱۹۰ نفر مرتبط با کانادا وجود دارند که هم‌اکنون در خارج از این کشور هستند و مظنون به مشارکت در اقدامات تروریستی هستند و تقریباً نیمی از آنها در ترکیه، سوریه و عراق به سر می‌برند.

 یکی از استادیاران امور بین‌الملل در دانشگاه «کارلتون» می‌گوید که افرادی که برای پیوستن به گروه‌های تروریستی به خارج از کشور می‌روند، می‌توانند شبکه‌های  قدرتمندی به وجود آورند که برای جمع‌آوری پول، منابع و افراد به منظور تسهیل حملات تروریستی مورد استفاده قرار گیرند.

نظرسنجی ایپسوس در بین ۲ هزار شرکت‌کننده انجام گرفته است و همچنین به این نتیجه رسیده است که خشونت سیاسی چپگرایان و راستگرایان با ۶۴% در رتبه بعدی تهدیدات از منظر کانادایی‌هاست.

ایران با ۵۳%، سوریه با ۵۱% و روسیه با ۴۶% در رتبه‌های بعدی تهدیدات فرضی مردم کانادا قرار دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.