جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد: محاکمه و پرونده سازی جدید برای شیخ علی سلمان بخشی از تسویه حسابهای منطقه ای بوده و نشانگر حجم بحران جاری در بحرین است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رسانه های بحرینی، جمعیت الوفاق درباره پرونده سازی ضد شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین گفت: اصرار رژیم بحرین برای محاکمه رهبر معارضان بحرین شیخ علی سلمان در قضیه ای جدید وابسته به طرح آمریکایی-سعودی-قطری برای حل بحران در بحرین در حالیکه یک طرف این طرح خود پادشاه بحرین بوده است و در زمانیکه شیخ علی سلمان در شرف به پایان رساندن محکومیت کنونی خود است از وخامت شدید اوضاع سیاسی، قانونی و دیپلماتیک در بحرین خبر می دهد.

الوفاق تاکید کرد: شیخ علی سلمان در این طرح نماینده معارضان بحرین بوده و این طرح میانجی گرانه زمانی رخ داد که نظام به دعوت طرفهای آمریکایی،سعودی و قطری آن را در ماه مارس سال ۲۰۱۱ پذیرفت.

الوفاق بیان کرد: در این طرح نماینده طرف آمریکایی دستیار وزیر خارجه آمریکا جفری فیلتمن، نماینده طرف سعودی وزیر خارجه اسبق آن سعود الفیصل و نماینده طرف قطری نخست وزیر وقت قطر حمد به جاسم بوده است و همچنین نماینده نظام بحرین پادشاه بحرین و نماینده معارضان بحرین شیخ علی سلمان بوده است. همچنین در آن زمان حکومت بحرین به نقش مثبت قطر و در جهت حمایت از بحرین بودن آن اشاره داشته است.

الوفاق افزود اکنون و با گذشت ۷ سال از آن طرح شکل دادن پرونده قضایی جدید در این خصوص تنها به علت کشمکش با قطر بوده و این امر نشانگر حقیقت و چرایی محاکمه‌ی جاری ست که بخشی از تسویه حسابهای منطقه ای است که بر اوضاع سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی، انسانی و حتی ورزشی اثر گذاشته است. در همین راستا تماسهای تلفنی مرتبط با طرح یاد شده دستکاری، تلفیق و تقطیع شده و اتهام تجسس برای قطر به شیخ علی سلمان نسبت داده شده است.

الوفاق پرسیده است: جاسوسی و افشای اسرار بطور علنی و مستقیم چگونه ممکن است آن هم در زمانی که نخست وزیر قطر در قصر پادشاه بحرین حضور داشته است. تجسس چگونه ممکن است در حالیکه طرفهای طرح وزارت های خارجه آمریکا و سعودی بوده اند؟ و چگونه می توان ادعای تجسس نمود در حالیکه طرف دیگر طرح پادشاه بحرین بوده و از تمامی جزئیات آگاه بوده است.

الوفاق بیان کرد: سیستم قضایی و دادستانی که وابسته به نظام اند بخشهایی از مکالمات را بریده و بخشهایی را جدا نموده اند و بخش های بیشتر دیگری را که نشانگر اصل و حقیقت ماجرا بوده اند را مخفی کرده اند.

الوفاق خواستار توقف این اقدام غیر حرفه ای و غیر انسانی شد که نه تنها سیستم قضایی و دادگاه ها بلکه عقلانیت سیاسی ای که امور کشور را اداره میکند را قربانی انتقام جویی و تسویه حساب های غیر قابل توجیه نموده است.

الوفاق در پایان تاکید کرد:  شیخ علی سلمان به صورت انتقام جویانه ای محاکمه می شود که هیچ نسبتی نه با قانون و نه با سیاست و نه با ارزشهای انسانی نداشته و از آنها مبرا است ، نظام و حامیانش در این محاکمه باید به خود آمده و این محاکمه را برای حفظ قانون و قانونمندی و حفظ پایه های دیپلماسی عقلانی لغو نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.