وزیر خارجه روسیه تأکید کرده است که آمریکایی‌ها باید پس از شکست تروریست‌ها در سوریه هر چه سریعتر این کشور را ترک کنند.

لاوروف: آمریکا باید از سوریه خارج شود/اقدامات خصمانه واشنگتن را پاسخ می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز تأکید کرد که واشنگتن باید پس از شکست تروریست‌ها در سوریه، این کشور را ترک کند.

وزیر خارجه روسیه لاوروف گفت: «اظهارات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره نیات آمریکایی‌ها برای ماندن در سوریه تا تحقق راه‌حل سیاسی در این کشور، روسیه را متعجب ساخته است. آمریکایی‌ها باید سوریه را پس از نابودی کامل تروریست‌ها ترک کنند و این امر نیز باید خیلی سریع اتفاق بیفتد.»

وی افزود: «آنها (آمریکایی‌ها) کسانی نیستند که بتوانند سطح این پیشرفت (در تحقق راه‌حل سیاسی در سوریه) را مشخص کنند».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه علاوه بر این در پاسخ به سوالی درباره انتظارات مسکو از دولت آمریکا گفت: «ما هیچ انتظار بیش از حدی درباره دونالد ترامپ (رئیس‌جمهوری آمریکا) نداریم و در عین حال از او ناامید نیز نیستیم».

لاوروف در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر مقامات پنتاگون درباره ماندن در سوریه پس از شکست تروریست‌ها افزود: «همکاری با آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه ممکن است البته اگر واشنگتن واقعا دست‌ از این نوع اهداف خود بکشد».

دیپلمات ارشد روسیه تأکید کرد: «مسکو تمام تلاش خود را برای تحقق صلح در سوریه به کار خواهد گرفت و با هر دو طرف سوری وارد تعامل خواهد شد تا این هدف در نهایت محقق شود».

لاوروف در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع تحریم‌های آمریکا علیه روسیه پرداخت و گفت: «اجرایی شدن تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه ناگزیر بر روابط میان دو کشور اثرگذار خواهد بود و روسیه به اقدامات خصمانه آمریکا پاسخ خواهد داد».

منبع: اینترفکس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.