قزوین_ امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: حماسه ۹ دی یأس و نا امیدی استکبار جهانی را از سرنگونی نظام به همراه داشت.

حماسه ۹ دی نا امیدی استکبار جهانی را از تغییر نظام جمهوری اسلامی به همراه داشت

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه (س) اظهار کرد: هجرت حضرت معصومه (س) از مدینه در پی تقویت جایگاه ولایت و ولایتمداری بود زیرا برادر ایشان امام رضا (ع) را به هجرتی اجباری وادار کرده بودند و این بانوی گرانقدر برای اینکه مردم را متوجه جایگاه امام (ع) بکنند، از مدینه مهاجرت کردند.

وی تصریح کرد: امام رضا (ع) در مهاجرت خود از نیشابور، خراسان و مشهد روشنگری کرده بودند و مردم آن خطه امروز شیعیان محکم و پایبند به اهل بیت (ع) هستند و مسیر دیگری را حضرت معصومه (س) انتخاب کردند و شهر به شهر به مردم آگاهی بخشیدند و مسیری که ایشان طی کردند نیز امروز مرکز پیروان اهل بیت عصمت و طهارت است.

امام جمعه قزوین افزود: مسیر دیگری را احمد بن موسی (ع) و برادر ایشان علاءالدین از بحرین و خلیج فارس به سمت فارس و شیراز انتخاب کردند و در آنجا به شهادت رسیدند و در این خطه نیز شیعیان بسیار محکم و پایبند به اهل بیت (ع) حضور دارند.

عابدینی عنوان کرد: به برکت حضور حضرت معصومه (س) در قم که پیش از آن هم پایگاه علاقه مندان به اهل بیت(ع) بود و بسیاری از راویان اندیشمند حدیثی در قم زندگی می کردند، مرکز علمی جهان به حساب آمد و امروز هم شیعه و سنی، مسلمان و غیر مسلمان و مسیحیان عالم می دانند که اگر بخواهند در خصوص دین سؤالی بپرسند، پژوهش و یا تحقیقی را انجام دهند، مرکز آن قم است و دانشمندان جهان اسلام در این شهر مقدس حضور دارند.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مردی برخاسته از قم بود و رهبر فرزانه انقلاب که امید مستضعفان عالم هستند و حتی غیر مسلمان ها برای رهایی از ظلم و بدی امیدشان به ایشان است، مردی پرورش یافته از مکتب تربیتی قم است که بنیانگذار این معارف و علوم به شکل حوزه علمیه به برکت وجود حضرت معصومه (س) است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالگرد حماسه «۹ دی» افزود: یوم الله «۹ دی» روز بصیرت، میثاق ملت با ولایت و انقلاب بود، این حماسه مردمی با تبلیغات حزب و جریان خاصی شکل نگرفت بلکه به دلیل آگاهی و بیداری مردم از هر طیف و گروهی به راه افتاد و فقط منافقین و فتنه گران در این حماسه عظیم غائب بودند.

عابدینی با بیان اینکه قرآن کریم فتنه گران را جزو منافقین می‌دانند، گفت: غیر از منافقین فتنه گر همه مردم با تفکرات مختلف در حماسه بزرگ ۹ دی سال ۸۸ در شهرهای مختلف کشور برای دفاع از انقلاب و شعائر دینی خود حاضر بودند.

وی عنوان کرد: از ثمرات ۹ دی، یأس فتنه گران و اربابان آنان بود؛ آمریکایی ها گمان می کردند در فتنه سال ۸۸ کار نظام تمام شده است؛ همانگونه که در دهه ۶۰ صدام با بی حوصلگی به خبرنگاران گفت که ادامه مصاحبه را در تهران انجام می دهم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: هم اکنون نزدیک ۴۰ سال از ادعای صدام ملعون می گذرد و از وی فقط نام ننگی باقی مانده است و ملت عراق وی را لعنت می کنند؛ در دوره ای هم سرکرده منافقین در عملیات مرصاد به خبرنگاران گفته بود بزودی در تهران مصاحبه خواهیم کرد؛ اما ۳۰ سال از این فتنه گذشته و جز نام ننگین چیزی از این افراد باقی نمانده اما انقلاب راه خود را ادامه می دهد.

عابدینی ابراز کرد: انگلیس، اسرائیل، آمریکا و سعودی های همراه یهودی ها همه جزو مستکبران محسوب می شوند، این مستکبران عالم آرزوی نابودی انقلاب ما را هرساله تکرار می کنند، ای کاش چشمان این ظالمان تاریخ کور نبود و استحکام، وحدت و پابرجایی ملت ما را مشاهده می کردند.

وی با بیان اینکه حماسه ۹ دی یأس و نا امیدی استکبار جهانی را از تغییر نظام جمهوری اسلامی به همراه داشت، گفت: در ۹ دی امسال نیز همه مردم با حضور گسترده در تجمع عظیم خود حمایت ولایتمدارانه و نگاه بصیرتمندانه خود را نشان می دهند و دشمن را مایوس خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: تجدید میثاق با امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب از ثمرات ۹ دی بود و فردا در روز ۹ دی به پیشوای خود می گوییم ما سرباز پابرجای شما هستیم و تا زنده هستیم دست از حمایت از راه دین، اهل بیت(ع) و انقلاب برنخواهیم داشت. 

عابدینی با اشاره به آغاز سال نوی میلادی و تولد حضرت مسیح(ع) گفت: شروع آغاز سال نوی میلادی را به همه مسیحیان راستین تبریک می گوییم؛ مسیحیان راستین همیشه منتظر ظهور منجی هستند.

وی افزود: در کتاب انجیل مسیحیان به آمدن خاتم الانبیا (ص) برای نورانی کردن جهان بشارت داده شده بود و فرزند همین پیامبر الهی با ظهورش جهان را از ظلم و ستم نجات داده و جهان را به زینت عدالت و ایمان خواهد آراست.

امام جمعه قزوین ادامه داد: مسیحیان راستین آمادگی زیادی برای پذیرش اسلام ناب محمدی دارند و هم اکنون بسیاری از افرادی که مسلمان می شوند از میان مسیحیان هستند، مسیحیان در مقابله با یهودیان ظالم با ما هم نگاه هستند و ما برای برقراری عدالت جهانی باید این اتحاد و همدلی را بین یکدیگر افزایش دهیم.

وی ابراز کرد: هرچه زمان پیش می رود تعداد مسیحیانی که با علاقه به اسلام گرایش پیدا می کنند، افزایش می یابد و ما آینده روشنی را برای افزایش همدلی بین مسیحیان و مسلمانان پیش بینی می کنیم.

عابدینی با اشاره به سالروز تاریخی نامه امام راحل به گورباچف گفت: امام(ره) در این پیام رییس جمهور شوروی را به اسلام دعوت کردند و موقعیت و آینده کمونیسم را تحلیل کردند؛ زمانی که پیام امام راحل(ره) ارسال شد شوروی در اوج قدرت بود و کسی گمان نمی کرد این رژیم متلاشی شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: پس از ارسال پیام امام خمینی(ره)، ساختمان آهنی کمونیسم فرو ریخت و امروز دیگر نامی از این تفکر نیست، با اینکه در همان زمان این تفکر در کشورهای مختلف نفوذ پیدا کرده و در حال پیشرفت بود اما پیام امام راحل حاکی از فروپاشی زودهنگام این جریان داشت.

وی تصریح کرد: امام(ره) پیش بینی کرده بودند که بزودی شما باید کمونیسم را از موزه ها جستجو کنید و پیش بینی معرفتی و ایمانی امام بزودی محقق شد و بسیاری از افراد را همان موقع متنبه کرد؛ حتی گورباچف بعدها به این مسئله اعتراف کرد که ای کاش توصیه امام(ره) را جدی می گرفت.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: از خدای متعال خواهانیم، فهم و بصیرت دینی را با این دگرگونی ها که در دنیا به وجود آمده به همه مردم عنایت کند؛ در واقع فطرت انسان و هماهنگی با دین خدا عامل هدایت انسان است و در این فضا معجزه حق گرایی در دنیا رخ می دهد.

عابدینی با اشاره به کسب رتبه نخست کشور در بین تشکل های مردم نهاد مرتبط با معلولان توسط کانون معلولین توانا، اذعان کرد: برادر صنعتگر، کارآفرین و کوشای استان ما جناب آقای موسوی که در حقیقت جامعه معلولان را مدیریت کرده و از آنها انسان هایی توانمند ساختند، نشان داد می توان با اقتصاد مقاومتی کار ارزشمند انجام داد.

وی در پایان گفت: آقای موسوی در عرصه بین المللی روحیه و توانمندی به معلولان را گسترش داده است و این موفقیت اخیر را به وی تبریک عرض می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.