یزد - شهردار یزد گفت: بنا به اظهارهارنظرهای مسئولین استانی در چند سال اخیر هیچ‌کدام از تامین سرمایه طرح‌های سرمایه‌گذاری در یزد به‌طور کامل تحقق‌نیافته و در طول این سال‌ها تعداد سرمایه‌های کلان جذب‌شده به یزد انگشت‌ شمار بوده که این رویه باید تغییر پیدا کند.

سرمایه‌های کلان جذب‌شده به یزد انگشت‌ شمار است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، مهدی جمالی نژاد شامگاه جمعه در نشست مشترک اعضای شورای شهر یزد با استاندار یزد اظهارداشت: شهرداری یزد برای تامین اعتبار بودجه خود با مشکلات فراوانی رو برو می باشد و جذب سرمایه‌های جدید و سرمایه‌گذاری در شهر تنها راه‌حل این معضل است، که آن‌طور که بایدوشاید در این سال‌ها موردتوجه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به مشکلات موجود درشهر یزد افزود: برطرف ساختن معضلات مختلف شهری و کمبود بودجه وجذب سرمایه و سرمایه‌گذار جهت رونق و آبادانی شهر جهانی یزد ضروری می باشد. 

جمالی نژاد تصریح کرد: تحقق این مهم نیاز به عزم جدی و همراهی همه مسئولین ذی‌ربط دارد و پیشرفت و آبادانی شهر یزد و رونق این خطه نیاز جدی به جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری‌های جدید دارد.

شهردار یزد یک یازدیگر مشکلات شهرداری یزد را  کمبود نیروی متخصص، مجرب و کارآمد عنوان کرد و گفت: درسال آینده تعداد قابل‌توجهی از مدیران ارشد شهرداری بازنشسته خواهند شد و این مهم مشکل‌ساز خواهد بودو جذب نخبگان دانشگاهی و افراد متخصص باید در دستور کار قرار بگیرد، که با جذب چنین افراد متخصص و کارآمدی برای مدیریت آینده شهری نیز مشکلی نخواهیم داشت.

جمالی نژاد تصریح کرد: برخی نهادها و دستگاه‌های شهری در پرداخت سهم خود به شهرداری کوتاهی می‌کنند، و همه مسئولین و اقشار مختلف باید بدانند که شهر برای همه است و اگر معضل و مشکلی برای شهر پیش بیاید آسیب‌های احتمالی متوجه همه خواهد بود.

شردار با گلایه از وضعیت حمل ونقل عمومی شهر یزد افزود: فرسوده بودن ناوگان حمل‌ونقل شهری از معضلات حمل‌ونقل می باشد و  و در کنار نوسازی ناوگان، موضوع حمل نقل با تراموا نیز در حال بررسی است.

زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی در یزد وجود ندارد

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای شهرنیز با اشاره به کمبود زیرساخت‌ها فرهنگی و اجتماعی در شهر یزدگفت: ساخت فرهنگسرای مناسب در این شهر ضروری بوده نه شهرداری نه اداره ارشاد مکان و سالن مناسب و درخوری برای فعالیت شایسته و برگزاری برنامه‌های بزرگ فرهنگی و هنری در اختیار ندارند و این مهم باید موردتوجه قرار بگیرد.

ونوس عامری افزود: زیرساخت های ایجاد فرهنگسرای مناسب در شهر باید فراهم شود و علاوه بر این زیرساخت و امکانات لازم جهت ساماندهی به کودکان کار، متکدیان و... نیز در شهرداری یزد وجود ندارد.

این عضوشورا تصریح کرد: تعداد مهاجرین در یزد و مهاجرپذیر بودن این شهر معضلات فرهنگی بسیاری را برای یزد به وجود آورده و در این قضیه باید فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد.

وی در خصوص تبصره 3 قبوض آب نیز گفت: این موضوع موردبررسی دقیق قرار خواهد گرفت و درنهایت بهترین تصمیم که به نفع مردم و شهر خواهد بود اتخاذ خواهد شد.

کسب‌ وکار سنتی در یزد باعث مهاجرت نخبگان شده است

دیگر عضو شورای شهر گفت: سیطره کسب‌ وکار سنتی در یزد باعث مهاجرت متخصصین و نخبگان از این دیار شده و نبود رویکرد نامناسب برخی مدیران استانی در برابر کسب‌وکارهای نوین با عث بوجود آمدن این شرایط شده است .

حمیدرضا قمی تصریح کرد: یزد هم دیاری نخبه پروراست وهم دیار نخبه گریز ی و متأسفانه تاکنون هیچ برنامه هدفمند و دقیقی در راستای ایجاد شغل برای نخبگان و متخصصین در یزد وجود نداشته و این مهم باید بیشتر موردتوجه مسئولین قرار بگیرد.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف یزد با اشاره به اینکه رویکرد جدید برای رونق کسب‌وکار هوشمند در یزد که موردتوجه شورای شهر قرارگرفته، گفت: برنامه‌های هوشمند سازی شهر یزد ازجمله پروژه چشم شهر، کارت شهروندی و صدور مکانیزه پروانه ساخت ازجمله مواردی است که در این راستا در دستور کار قرار دارد.

این عضو شوراتصریح کرد : جذب سرمایه و سرمایه گذر برای آبادانی و پیشرفت جهان شهر یزد، ضروری بوده و  موانع موجود در این راه که  مانع جذب سرمایه‌گذاران می‌شود باید به‌سرعت برطرف شود.

وی در مورد راه اندازی قطار حومه‌ای در یزد افزود: راه‌اندازی این قطار علاوه بر اینکه نقش مهمی در توسعه حمل‌ونقل استان دارد باعث می‌شود تا برخی مشکلات حاشیه‌نشینی حل شود چراکه بسیاری از ساکنان حومه شهر یزد از اهالی شهرهای اطراف یزد هستند که برای کار در یزد ساکن هستند که قطار حومه‌ای شهر یزد می‌تواند در این راستا کمک شایانی کند و این مهم نیز در دستور کار شورای شهر یزد قرار دارد و موردتوجه ویژه اعضا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.