ایلام- کارشناس برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق و ایجاد نیروگاه ها در ایلام، نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.

ایجاد نیروگاه های خورشیدی در ایلام نیاز به سرمایه گذاری دارد

مصطفی محمدی روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه استفاده از انرژی های تجدید پذیر در استان ایلام، بیشتر در مناطق جنوبی استان قابل دستیابی است، اظهارداشت: در این مناطق احداث نیروگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی، برای تأمین انرژی مورد نیاز مردم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به احداث ۲ نیروگاه ۵ مگاواتی خورشیدی در صالح آباد و مورموری، افزود: با تکمیل این نیروگاه ها، انرژی تولیدی آنها وارد شبکه خواهد شد و مشترکان اعم از خانگی، کشاورزی و صنعتی می توانند از  آن استفاده کنند.

کارشناس برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام همچنین به احداث یک نیروگاه گازی در شهرک صنعتی ایلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این نیروگاه در حال احداث است و برق تولیدی آن بیشتر برای واحدهای صنعتی شهرک استفاده خواهد شد، البته این نیروگاه به شبکه برق نیز متصل شده و مازاد آن از طریق خطوط انرژی در اختیار دیگر مشترکان قرار خواهد گرفت.

مصطفی محمدی از ظرفیت ۱۲۰ واحدی احداث نیروگاه های خورشیدی منازل در استان خبرداد و بیان داشت: این نیروگاه های کوچک خانگی با مشارکت کمیته امداد استان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت که تاکنون ۲ مورد از آنها نصب شده و مابقی آنها در صورت داشتن متقاضی در محل نصب شده و به بهره برداری می رسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.